Rabu, 04 November 2015

Vitex dan Sistem Reproduktif Wanita

Vitex dan Sistem Reproduktif Wanita

Vitex telah lama dipuji sebagai salah satu ubat yang terbaik untuk isu-isu pembiakan wanita. Ia dikenali untuk memberi manfaat kepada wanita dalam mengimbangi hormon, ketumbuhan rahim tidak normal, isu-isu menopaus, dan masalah menyusu. Vitex juga dikenali oleh Chasteberry nama, dan Agnus Castus. Kajian saintifik juga telah disahkan kebanyakan tuntutan Vitex menjadikan dalam hal kesihatan reproduktif wanita.

Salah satu perkara utama yang ia adalah merangsang pituitari dan hipotalamus kelenjar ke dalam menghasilkan jumlah yang lebih besar progesteron. Ramai wanita menggunakannya untuk membantu dalam konsep juga. Ketumbuhan rahim tidak normal adalah satu lagi penggunaan Vitex, dan juga kedatangan haid yang berlebihan. Ini juga melegakan perubahan emosi dan perasaan yang berkaitan dengan ketegangan prahaid, sindrom prahaid, dan datang ke bantuan anda apabila berurusan dengan kembung perut, bengkak payudara dan kelembutan. Ekstrak dari buah-buahan Vitex yang telah ditunjukkan semasa satu kajian saintifik untuk mengikat dengan receptiors candu, yang seterusnya membantu dengan menopaus dan ketidakselesaan PMS. Vitex mengembalikan keseimbangan hormon di samping meningkatkan kesuburan. Ia juga digunakan untuk menormalkan fungsi pembiakan apabila datang dari pil kawalan kelahiran, selepas melahirkan anak, mempunyai keguguran atau pengguguran.

Bagi wanita yang mengalami menopaus, Vitex membantu dengan berpeluh malam dan hot flashes. Ini ubat semulajadi melincirkan tisu faraj kering, baki yang berlebihan perubahan mood dan membantu melegakan kemurungan.

Vitex dianggap sebagai amat selamat untuk dimakan. Ramai ibu-ibu menyusu juga menggunakan Vitex untuk merangsang pengeluaran prolaktin. Ini membantu meningkatkan pengeluaran susu, serta meningkatkan bekalan tenaga untuk ibu-ibu menyusu.

Penggunaan tetap menunjukkan Vitex mempunyai kesan anti radang yang kuat pada endometrium. Ia juga menunjukkan bantuan penting dalam pengecutan fibroid. PCOS adalah satu lagi penyakit biasa pembiakan bahawa ramai wanita mengalami. Vitex telah terbukti membantu dengan PCOS. Untuk makanan tambahan kesuburan banyak, Vitex juga merupakan bahan utama kerana kejayaan itu dalam membantu dalam kesuburan. Vitex hanya memberi kesan kepada kitaran wanita dengan cara ini. Ramai lelaki menggunakan Vitex untuk mengurangkan keinginan seksual, dan untuk meningkatkan aliran air kencing.

Vitex boleh diambil dalam kedua-dua kapsul, dan berwarna bentuk, dan terbukti secara saintifik untuk menjadi alat yang berkesan dalam semua bidang kesihatan reproduktif wanita. Ia juga telah diluluskan untuk menjadi selamat apabila diambil secara berterusan, walaupun sehingga 18 bulan berturut-turut. Jika ubat kesuburan juga sedang diambil untuk mencapai kehamilan, jangan terus mengambil Vitex. Jika menggunakan Vitex untuk mencapai kehamilan, apabila kehamilan disahkan, Vitex boleh dihentikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar