Rabu, 04 November 2015

Cinta Tanpa Syarat pura-pura

Cinta Tanpa Syarat pura-pura

Ibu bapa kita mengasihi kita dengan cara yang terbaik yang mereka boleh dan jika kita bernasib baik - cinta itu adalah tanpa syarat. Walau bagaimanapun, tidak semua ibu bapa mampu memberi cinta tanpa syarat. Keibubapaan adalah mencabar - untuk mengatakan sekurang-kurangnya. Kemudian ada pengaturcaraan diturunkan melalui generasi mengenai cara untuk ibu bapa melalui masyarakat dan keluarga. Secara peribadi, saya fikir ia mengambil seorang yang benar-benar bersungguh-sungguh untuk membangunkan dan ikut peta jalan mereka sendiri untuk keibubapaan. Itulah satu topik untuk masa yang lain. Buat masa ini, kita bercakap tentang cinta tanpa syarat.

Apa yang penyayang tanpa syarat bermakna? Pada pendapat saya paling rendah hati - ia adalah, mencintai seseorang tanpa ikatan atau keinginan untuk menerima apa-apa sebagai balasan - termasuk cinta dikembalikan. Ia memberi tanpa apa-apa harapan atau ROI (pulangan pelaburan). Cinta tanpa syarat adalah terhad, terbatas dan tidak berubah. Kebanyakan masa kita manusia - meletakkan syarat ke atas cinta. Kami berkata: "Saya akan menyukai anda, jika ..." Atau "Saya jatuh cinta dengan anda kerana ..."

Cinta tanpa syarat mempunyai unsur pemurah di 'teras itu ini. Altruisme adalah suatu kebaikan. Ia adalah sifat tidak mementingkan diri tanpa perasaan tugas atau keperluan untuk menjadi setia. Jika kita rasa ia adalah tanggungjawab kita untuk memberikan diri kita - iaitu tanggungjawab moral dan bukan tanpa syarat. Sebagai altruistik adalah mengorbankan diri tanpa jangkaan diberi pampasan, dalam apa jua cara. Ini juga termasuk apa-apa harapan untuk menjadi pencerahan, mendapat merit atau pergi ke syurga.

Saya tahu ini adalah satu perkara yang sensitif dan pada masa yang sama, ia mesti disebut. Ada orang yang melakukan perbuatan-perbuatan dengan niat di atas dalam fikiran. Saya rasa ia adalah baik untuk memberi dan membantu dan saya juga percaya kita perlu jelas tentang mengapa kita melakukan sesuatu. Apakah motivasi? Jika tujuannya adalah untuk mendapatkan dengan apa cara - ia tidak boleh dianggap sebagai tanpa syarat.

Jadi, bagaimana kita mendapatkan borang ini seolah-olah bayangan cinta? Pertama sekali, saya percaya kita perlu memberikan kepada diri kita sendiri. Kita mesti suka semua aspek diri, termasuk aspek-aspek yang kita tidak suka. Saya tahu ini kedengaran keras, dan pada masa yang sama ia adalah benar. Dunia kita adalah cermin. Ia mencerminkan kembali kepada kami kepercayaan dan perasaan kita. Jika kita tidak mengasihi diri kita sendiri, kita hanya akan mendapat yang dicerminkan kembali - kadang-kadang dengan cara yang sangat besar. Kita perlu menggali ke bawah sedar kita untuk mencungkil semua cara kita sabotaj menerima kasih sayang yang kita sangat-sangat cari.

Kedua, kita mesti berhenti mencari untuk orang lain untuk memberikan kita cinta-apa jenis. Jika kita konsisten melihat di luar daripada diri kita sendiri untuk orang lain terhadap diri kita, kita tidak akan mendapatkannya - ia cermin lagi.

Ketiga, kita menerima kasih sayang tanpa syarat. Ini semua di sekeliling kita - kita hanya perlu melihatnya. Ia adalah pandangan kita di dunia ini yang menyebabkan kita tidak melihat bahawa kita sayangi. Kita - setiap daripada kita - sebahagian daripada Ibu Agung dan Bapa, yang mengasihi kita tanpa syarat. Ia benar-benar tidak kira apa yang kita ada atau tidak lakukan - kita masih disayangi. Satu kumpulan orang tidak suka apa-apa yang lebih atau kurang daripada mana-mana kumpulan lain orang. Fikirkanlah, apabila hujan - tidak semua orang di luar basah?

Saya tahu ini adalah contoh yang mudah dan mungkin saya perlu membuat ia lebih kompleks. Pokoknya adalah bagaimanapun, jika kita melihat diri kita akan rasa cinta yang kita cari.

The Great Ibu dan Bapa hidup mengikut setiap daripada kita. Mereka sedang menunggu untuk kita melihat dalam cermin diri. Apabila kita melakukan ini, cinta mereka dilihat kembali kepada kami. Ia adalah terbatas, altruistik, tidak berubah, dan tanpa syarat, tanpa sebarang ikatan cinta. Kami kemudian akan mula melihat perkara yang mereka benar-benar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar