Rabu, 04 November 2015

Baobab Fruit Powder: Afrika Selatan rahsia Superfruit

Baobab Fruit Powder: Afrika Selatan rahsia Superfruit

Selalu ada sebuah trend keluar baru. Diet keajaiban baru atau tambahan yang menawarkan kunci kepada kesihatan, kehidupan dan belia kekal. Tetapi hari ini kami memperkenalkan baobab (bey-oh-bab). Ia bukan baru dan ia bukan trend. Anda mungkin tidak pernah mendengar kecuali anda tinggal di Afrika, Madagascar atau Australia. Tetapi serbuk buah baobab adalah sesuai untuk mereka berikutan / vegetarian, makanan mentah vegan atau gaya hidup makanan keseluruhan.

Ditemui di Afrika dan Madagascar, baobab dihasilkan daripada batang yang bersaiz tong. Buah itu sendiri adalah berkayu, labu seperti dalam penampilan dan mengandungi pulpa manis. Dalam habitat semula jadi, ia adalah legenda bagi nutrien yang kaya dan terkenal dengan nilai-nilai perubatan.

Untuk mereka yang baru mengenali baobab, ia sering dirujuk sebagai "Superfruit." National Geographic mendakwa ia "mengandungi enam kali lebih banyak vitamin C seperti buah oren, dua kali ganda kalsium susu, dan banyak vitamin B, magnesium, besi, fosforus, dan antioksidan." Penyakit melawan molekul antioksidan yang terkandung dalam wad baobab kira pelbagai isu kesihatan; daripada mengurangkan risiko kanser untuk memerangi penyakit jantung. Dan kita tidak boleh terlalu banyak perkara yang baik, kecuali serat, terlalu banyak dari buah-buahan ini dan anda akan mengalaminya sebagai julap semulajadi.

Ini semua maklumat yang sangat berguna bagi mereka yang mempunyai akses kepada buah-buahan dalam bentuk semula jadi. Selepas pengeringan secara semula jadi di cawangan, ia dituai dan benih dikeluarkan apa yang tinggal adalah pulpa yang manis-masam. Pulpa kemudiannya dikisar menjadi serbuk, dicampur dengan air dan gula untuk membuat minuman enak dimakan. Rasanya telah digambarkan sebagai campuran anggur, pir dan vanila. Siapakah yang boleh menentang?

Serbuk buah baobab adalah organik, mentah dan semula jadi, sesuai untuk mereka yang mengikuti diet makanan mentah. Ia adalah haiwan-percuma supaya tempat yang sesuai untuk vegetarian dan vegan sama, dan sebagai makanan keseluruhan, baik untuk mana-mana individu yang mementingkan kesihatan. Serbuk mempunyai kandungan pektin yang tinggi (agak serupa dengan tekstur tepung jagung) maka ia adalah satu pemekat semulajadi menjadikannya sepakan ideal untuk Morning Monster Smoothie. Untuk anak-anak, (wink wink) di sini adalah resipi jem daripada Sarah Venter dan Louis Trichardt. Campurkan bersama setengah cawan serbuk buah baobab dan 1 cawan gula. Perlahan-lahan masukkan 2 cawan air, mengurangkan dan reneh selama 20 minit sehingga pekat. Biarkan sejuk dan merebak pada roti bakar. Nikmati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar