Rabu, 04 November 2015

Meneroka Prinsip Reiki

Meneroka Prinsip Reiki

Prinsip-prinsip Reiki

Hanya untuk Today - Setiap hari!

Sebagai Reiki Master yang telah saya melakukan yang terbaik untuk hidup oleh kata-kata hikmat. Prinsip-prinsip Reiki adalah seperti yang sah hari ini apabila Dr Usui menuliskannya pada 1800-an. Cuba sendiri - hanya untuk hari ini!

1) Hanya untuk hari ini saya akan melepaskan kemarahan

Kemarahan adalah satu pembaziran negatif tenaga. Anda boleh cuba untuk mengawalnya dengan mengambil nafas dalam-dalam dan meminta yang anda benar-benar marah. Adakah anda marah kerana seseorang tidak mempunyai pandangan yang sama dengan anda? Jika ya, menghormati pandangan mereka dan membenarkan mereka kelemahan mereka. Letakkan diri anda di tempat mereka dan melihat bagaimana mereka boleh rasa. Adakah seseorang yang hanya membuat kesilapan? Anda mungkin mendapati ia adalah diri anda benar-benar marah. Mungkin aspek diri anda sedang bercermin pada orang lain. Bukan hanya bertindak balas, meneroka kemarahan anda.

2) Hanya untuk hari ini saya akan melepaskan bimbang

Worry adalah pencuri tenaga yang menyebabkan kerosakan mental dan fizikal. Berhati-hati dengan bimbang dan cuba untuk biarkan ia pergi. Tanya diri anda, apa yang saya bimbang tentang? Mengapa ini membimbangkan saya? Apakah yang paling teruk yang boleh berlaku? Adakah saya hanya membuat spekulasi mengenai sesuatu acara? Bolehkah saya berbuat apa-apa? Jika ya, maka melakukannya. Jika tidak, mengalihkan pemikiran anda. Ambil nafas dalam-dalam. Adakah Reiki!

3) Hanya untuk hari ini saya akan bersyukur untuk banyak berkat saya

Dalam masyarakat ini kita sentiasa dicuci otak tentang apa 'perkara' kita mesti mempunyai untuk menjadi bahagia, dan kita dipimpin untuk mempercayai orang lain mempunyai lebih! Untuk meletakkan ini dalam perspektif, mengambil kira semua perkara yang baik dalam hidup anda. Cuba menulis senarai kesyukuran hari, penyenaraian perkara seperti kesihatan anda, mempunyai keluarga yang penyayang dan rakan-rakan, yang tinggal di sebuah negara yang bebas, yang mempunyai bumbung di atas kepala anda, makanan dalam perut anda dan pakaian di belakang anda. Cuba bayangkan hidup anda tanpa perkara-perkara ini, dan menghantar doa kepada mereka yang kurang bernasib baik daripada diri sendiri.

4) Hanya untuk hari ini saya akan melakukan kerja saya dengan jujur

Berusaha untuk meningkatkan diri anda dan anda akan mendapat manfaat diri sendiri dan orang lain di sekeliling anda. Kita tidak boleh mengubah orang lain, tetapi dengan mengubah diri kita sendiri kita boleh memberi kesan kepada mereka dengan cara yang positif

5) Hanya untuk hari ini saya akan berbuat baik kepada semua makhluk hidup

Ini termasuk planet kita dan semua rakyat dan makhluk di atasnya, seperti yang kita semua adalah sebahagian daripada keseluruhan. Berfikir untuk diri sendiri, apa yang akan kesan yang berlaku jika saya bercakap atau bertindak dengan cara yang tertentu? Ia akan menyebabkan rasa tidak selesa yang lain? Apa yang akan berlaku jika saya tidak bertindak dengan cara ini tertentu? Bolehkah saya hidup lebih harmoni dan masih mengambil berat untuk diri sendiri?

Saya berharap anda menikmati artikel ini mengenai Prinsip Reiki - Saya ingin mendengar kesan yang mereka buat dalam kehidupan anda!

Love & Light

Alexandria

http://AlexandriaBarker.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar