Rabu, 04 November 2015

The faham yang biasa mengenai Chiropractic Care

The faham yang biasa mengenai Chiropractic Care

Apabila orang tidak menjalani rawatan penjagaan kesihatan khususnya, mereka cenderung untuk menganggap yang paling teruk mengenainya. Berfikir tentang penjagaan kiropraktik menyebabkan ramai orang untuk gambar yang diregangkan di atas meja dan berpintal seperti pretzel. Ini boleh menyebabkan mereka kekal dalam kesakitan daripada mendapatkan rawatan yang mereka sangat memerlukan. Mendedahkan mitos biasa dan salah faham sekitar rawatan kiropraktik perlu meletakkan bakal pesakit selesa.

Bagaimana tipikal Chiropractic Care Berasa

Profesional manipulasi tulang belakang digunakan untuk melegakan leher dan sakit belakang tidak begitu mengerikan kedengarannya. Proses ini melibatkan pergerakan cakera dalam tulang belakang dan walaupun bunyi popping yang kuat boleh menyebabkan, rawatan biasanya tidak menyakitkan dan tidak ada kerosakan yang terlibat. Bunyi ini sebenarnya dihasilkan oleh gas atau udara buih yang melarikan diri semasa proses tersebut. Selepas rawatan, pesakit mungkin mengalami sakit ringan atau kesakitan yang perlu menyelesaikan sendiri dalam masa satu atau dua hari.

Manipulasi biasanya dilakukan di atas meja empuk dan pergerakan yang dikehendaki adalah berdasarkan pada bahagian tulang belakang terjejas. Ini mungkin termasuk pelarasan keseluruhan tulang belakang atau pergerakan kecil cakera individu. Kiropraktor melakukan manipulasi lembut tidak berpusing keras bahawa ramai orang bayangkan. Mengurut dan regangan adalah teknik pelengkap yang kadang-kadang digunakan.

Walaupun perubatan arus perdana tidak selalunya seorang peminat model kiropraktik atau teknik ia termasuk, kiropraktor percaya bahawa manipulasi tulang belakang berfungsi. Walau bagaimanapun, mereka memberi amaran bahawa ia mesti dilakukan oleh seorang profesional. Sendiri manipulasi-sendi mungkin berbahaya, mereka berkata, kerana ia boleh meregangkan sendi dengan cara yang mencipta bengkak atau menyebabkan kerosakan. Untuk hasil yang paling bermanfaat dan terakhir yang paling lama, seseorang individu perlu melawat chiropractor a.

Lain-lain Salah faham biasa mengenai Chiropractic Care

Ramai orang takut akan chiropractor kerana mereka percaya mereka selama-lamanya akan menjadi pesakit. Pada hakikatnya, ramai pesakit dengan masalah akut mendapatkan bantuan yang diperlukan dalam masa hanya beberapa lawatan. Yang lain mengalami daya hidup yang baru bahawa terapi ini menyediakan dan rawatan selamat datang secara berterusan. Rawatan kiropraktik adalah lebih murah daripada lawatan pejabat doktor paling, satu lagi faktor yang ramai orang tidak sedar, dan kekerapan rawatan biasanya meninggalkan kepada pesakit.

Jangan memandang rendah kuasa manipulasi tulang belakang yang disediakan oleh chiropractor berlesen. Kiropraktor menyertai program empat hingga lima tahun pengajian selepas mendapat ijazah sarjana muda mereka. Untuk menjadi berlesen dan amalan dalam bidang ini, individu juga mesti lulus peperiksaan pensijilan lembaga negeri dan negara.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar