Rabu, 04 November 2015

Penagihan Dadah dan Pengeluaran Panduan

Penagihan Dadah dan Pengeluaran Panduan

Penagihan Dadah ditakrifkan sebagai tidak normal, penggunaan kompulsif, gunakan untuk tujuan bukan perubatan dan penggunaan yang berterusan walaupun bahaya atau risiko bahaya. Ia adalah satu masalah yang besar terutamanya di negeri-negeri Amerika dengan orang menyalahgunakan ubat-ubatan preskripsi seperti Percocet (oyxcodone dan acetominophen), Xanax (alprazolam), dan Roxicodone (oxycodone) dan vicodin (hydrocodone dan acetominophen). Dalam artikel ringkas ini, saya akan menerangkan beberapa soalan yang paling sering ditanya berkaitan dengan Rx penyalahgunaan dadah dari orang setiap hari.

Persoalan pertama adalah berkaitan dengan oxycodone. Oxycodone adalah salah satu ubat yang paling dikenali di seluruh dunia yang didera di dunia. Ia disebut di jalan sebagai "Oxys", Roxi (untuk jenama Roxicodone) atau Percocet yang (oxycodone / APAP) kawan "512 ini". 512 adalah nama nombor yang disenaraikan pada tablet Percocet yang boleh dikenal pasti. Oxycodone dianggap II ubat kelas yang bermakna mereka boleh menjadi ketagihan dan didera.

Berapa banyak oxycodone saya boleh mengambil tanpa terlebih dos?

Tidak ada dos siling apabila mengambil oxycodone. Tidak ada khusus "dos max". Anda mendengar orang berkata "Selepas masa, Ia berhenti berfungsi". Ini kerana badan anda berhenti bertindak balas kepada dos yang sama kerana badan anda akan melalui perubahan fisiologi. Mekanisme yang tepat tidak diketahui. Beberapa teori meramalkan bahawa perubahan bilangan reseptor sakit menurun atau laman reseptor sebenarnya diubah mengakibatkan dos yang lebih tinggi untuk menghasilkan tindak balas yang sama. Ia adalah perubahan dalam badan yang menyebabkan gejala apabila reseptor tidak diduduki.

Apakah tanda-tanda pengeluaran oxycodone?

Kebimbangan, cepat marah, sakit belakang, sakit sendi, rasa loya, insomnia, tekanan darah meningkat, kadar jantung, menggigil

Kegelisahan, berpeluh, lacrimation (perkumuhan yang tidak normal atau berlebihan air mata)

Soalan kedua biasanya berkaitan dengan kelas yang berbeza ubat dipanggil kelas benzodiazepine. Mereka berada di atas 10 ubat preskripsi diketepikan di Amerika Syarikat setiap tahun. Kelas benzodiazepine termasuk Valium (diazepam), Ativan (Lorazepam), Xanax (alprazolam) dan beberapa yang lain. Mereka dipanggil "Benzos" atau Zannie di jalan.

Mengapa Xanax, Valium dan Kelas benzodiazepine boleh menjadi ubat preskripsi yang paling menakutkan yang pernah dibuat?

Ringkasnya, alprazolam dan kerja diazepam oleh GABA menghalang. GABA adalah neurotransmitter dalam otak yang mengawal terangsang. Pada dasarnya, ubat-ubatan mempunyai aktiviti sistem depresan saraf pusat di otak. Jika neuron ini disekat untuk jangka masa yang lama, FIGHT anda dan Tindak Balas Penerbangan menganggap ini adalah perkara biasa, dan badan anda membuat pelarasan. Oleh itu, apabila ia tidak tersekat (tidak dalam dadah) anda mengalami segala-galanya bahawa dadah sebenarnya merawat (kebimbangan, cepat marah, dan lain-lain). Istilah sebenar dipanggil Rebound Kebimbangan.

Bolehkah saya campuran alkohol dengan Xanax atau Valium?

Alkohol dan "Benzos" adalah sangat berbahaya. Mereka kedua-duanya mempunyai kesan depresan pada otak dan boleh menyebabkan otot perlahan dan pernafasan. Penyalahgunaan alkohol adalah sangat biasa dengan orang-orang yang mempunyai Valuim atau Xanax ketagihan. Alkohol meningkatkan kortisol yang membawa kepada meningkatkan tekanan, terutama pada keesokan harinya. Orang merujuk mereka kepada shake kerana badan anda sedang cuba untuk menghilangkan alkohol. Cara mudah untuk menghilangkan shake adalah untuk mengambil Benzo dengan boleh menenangkan badan. Kitaran ini boleh menjadi ganas dan hampir mustahil untuk mengubati. Langkah pertama adalah sentiasa untuk mendapatkan bantuan. Anda tidak keseorangan.

Topik terakhir yang akan dibincangkan memperkatakan vicodin. Salah satu ubat yang paling biasa disalahgunakan adalah vicodin. Ia adalah kelas III ubat terkawal yang bermakna ia menghasilkan pergantungan fizikal yang rendah-sederhana, pergantungan psikologi yang tinggi, dan boleh digunakan dengan berkesan di Amerika Syarikat dengan preskripsi. Ia adalah hydrocodone dan Tylenol (dipanggil APAP pendek untuk acetaminophen) berasaskan dadah dan lebih mudah didapati kepada orang ramai berbanding Jadual II dadah (CII) seperti Percocet atau oxycodone.

Doktor saya ditetapkan saya vicodin untuk sakit gigi saya? Bagaimanakah ubat yang tahu di mana untuk pergi untuk membuat berhenti kesakitan?

Otak kita mempunyai reseptor dalam otak yang dikenali sebagai reseptor opioid yang mengawal kesakitan. Apabila reseptor ini diaktifkan atau menghalang mereka menyebabkan perasaan tertentu. Orang selalu bertanya bagaimana ia tahu di mana sakit itu? Dadah hanya menyekat atau mengaktifkan reseptor. Mereka tidak tahu di mana sakit itu. Oleh itu, kesan sampingan yang berlaku dengan ubat-ubatan kerana reseptor ini semua saling berkaitan dengan fungsi yang berbeza. Pada jalan ini reseptor kesakitan disekat menyebabkan kesakitan yang kurang dilihat oleh otak.

Apakah kesan-kesan sampingan vicodin?

Sembelit: Mengurangkan motilitas nada otot licin di dalam perut dan

Gatal-gatal, curahan, merah, mata, berpeluh: Histamine dilepaskan akibat daripada ubat ini. (Produk Anti-histamine (Claritin, zyrtec-Block histamine)

Produk OTC biasa

Kemurungan pernafasan: Apabila pernafasan mendapat perlahan sebenar dan boleh membawa kepada kematian. Hydrocodone adalah terbitan daripada codeine, dengan itu, ia boleh menyebabkan masalah pernafasan tidak teratur dan berkala kerana ia menghalang batang otak (mengawal pola pernafasan). Ini menjadi satu masalah yang besar apabila alkohol dan vicodin adalah bercampur-campur. Tanda-tanda kulit sejuk dan lembab dan dingin, kadar jantung perlahan, runtuh. CALL 911

Mengantuk, lesu (keletihan), kebimbangan, perubahan mood:

Kesimpulannya, penderaan rx terus menjadi semakin meningkat tetapi kita boleh menghentikannya. Dengan mengiktiraf gejala-gejala pengeluaran dan kesan sampingan, kita boleh bertindak segera untuk mendapatkan bantuan dan menjadikan dunia ini ubat percuma.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar