Rabu, 04 November 2015

Penyakit Buah Pinggang Kronik - Terdapat Pemulihan semula jadi

Penyakit Buah Pinggang Kronik - Terdapat Pemulihan semula jadi

Masalah buah pinggang atau kegagalan buah pinggang boleh muncul kerana faktor-faktor tertentu. Berikut adalah senarai orang-orang yang paling biasa:

- Mengambil lebih daripada ubat-ubatan kaunter atau preskripsi lain (untuk mendapatkan tempoh masa yang lebih lama)
- Pendedahan kepada racun perosak atau racun berbahaya yang lain
- Hasil daripada penyakit atau penyakit lain

Gejala dan tanda-tanda penyakit buah pinggang boleh termasuk:

- Darah dalam air kencing
- Muntah
- Loya
- Masalah kronik di belakang
- Pening
- Perubahan corak air kencing normal
- Rasa logam yang berterusan

Peringkat pertama

Pada mulanya, doktor akan cuba untuk menetapkan ubat yang sepatutnya untuk menurunkan tahap fosforus dalam badan. Bersebelahan dengan ini, mereka juga akan termasuk ubat-ubatan yang bertujuan untuk merangsang pengeluaran sel-sel darah merah. Sekiranya keadaan sangat serius, dialisis mungkin perlu. Walau bagaimanapun, jika anda mahu untuk mencuba ubat semula jadi untuk masalah ini, berikut adalah beberapa cadangan.

1. Makanan. Mengambil makanan yang bertujuan untuk menyokong kesihatan buah pinggang. Makanan seperti pisang, pucuk, bawang putih, biji, kentang, sayur-sayuran hijau, kacang, tembikai, yogurt, kacang dan lain-lain benar-benar boleh membuat perbezaan.

2. Jus cranberry. Cuba minum kira-kira 3 gelas atau lebih jus, tanpa menambah sebarang pemanis. Kesannya adalah untuk meningkatkan tahap berasid di dalam air kencing dan untuk memusnahkan bakteria yang boleh memburukkan lagi masalah tersebut.

3. catnip teh enema. Kadang-kadang, batu karang ditentukan oleh kekotoran dari badan. Ini jenis teh akan bekerja keras untuk membersihkan segala-galanya yang perlu dibersihkan.

4. Detoksifikasi dengan herba barat. Herba barat boleh menyahtoksik buah pinggang dan juga boleh digunakan sebagai diuretik, meningkatkan tahap asid urik daripada darah. Dalam kategori ini satu herba yang dapat kami dandelion, sutera, saderi, buchu, jagung, uva ursi, beri Jintan saru atau semanggi merah. Walau bagaimanapun, lawatan ke doktor adalah disyorkan sebelum mengambil herba ini, terutamanya jika anda sedang mengambil ubat-ubatan tertentu untuk mengekalkan masalah anda di bawah kawalan.

5. herba Ayurveda. Mereka adalah sangat berguna apabila masalah-masalah yang masih dalam peringkat yg baru jadi. Herba dari kategori ini ialah membantu dan meningkatkan fungsi buah pinggang. Antara herba yang paling popular adalah Varun, punarnava, kaasni, tibulus Terrestris atau gokshur. Jika anda ingin memastikan bahawa anda sedang memakan hak jenis herba, berbincang dengan pengamal Ayurveda yang boleh memberi anda maklumat lanjut.

Petua dan cara

Dengan mengambil kira bahawa terdapat banyak rawatan semula jadi untuk penyakit buah pinggang, adalah penting untuk anda memaklumkan kepada doktor anda tentang ubat yang diambil. Dengan cara ini dia akan diberitahu mengenai apa yang perlu menetapkan untuk membuat anda lebih baik dalam masa yang singkat. Jangan sekali-kali mengambil ubat-ubatan oleh telinga! Sentiasa berunding dengan pakar!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar