Rabu, 04 November 2015

Dadih dan Gula, A Kesihatan Cooling Shot

Dadih dan Gula, A Kesihatan Cooling Shot

Dadih dan gula dinikmati dan disukai oleh semua orang. Gabungan ini mempunyai banyak manfaat kesihatan. Di sini pergi senarai manfaat kesihatan pukulan sejuk.

Penyediaan resipi ini penyejukan tenaga adalah sangat mudah. Hanya ambil bahan-bahan untuk campuran resipi penyejukan anda sendiri.

1. tebal Curd - 1 cawan

2. Gula - 2/1 sudu teh

Serbuk 3. Cardamom - 1 secubit

Campurkan tauhu, gula dan serbuk buah pelaga baik dalam cawan dan makan dengan sudu. Gula membekalkan tenaga segera di mana-mana musim. Badan kita kehilangan mineral dan air melalui peluh pada musim panas, selepas kerja rumah yang berat atau kerja yang memenatkan keluar. Ini menjadikan bertingkat lelaki dan dahaga. Penyediaan ini serta-merta meningkatkan tenaga dan mengurangkan keletihan badan.

Kebaikan Curd Dengan Gula

1. Penyediaan ini adalah salah satu daripada makanan ayurveda penyejukan.

2. Ia adalah salah satu di antara perut penyejukan makanan. Ia menyejukkan badan, mengurangkan keasidan dan rasa terbakar di dalam perut.

3. Ia mengurangkan pita dan dengan itu dianggap sebagai penyejukan makanan untuk pita. Buku Teks Ayurveda mengesyorkan memakan gabungan ini pada akhir waktu makan.

4. Ia menjaga bekalan glukosa segera kepada badan.

5. Ia adalah satu upacara di India untuk berkhidmat dadih dengan gula kepada seseorang yang perlu menghadiri mesyuarat penting atau hadir dalam peperiksaan. Ini menjaga bekalan tenaga kepada otak dan tubuh.

6. Menurut buku teks ayurveda, ia memastikan masalah usus di teluk pada musim panas

7. Gabungan ini tidak boleh dimakan oleh orang gemuk kerana ia menambah banyak kalori.

8. Orang yang mengalami diabetes perlu sangat berhati-hati ketika menggunakan resipi ini.

9. Curd dengan gula menyimpan pundi kencing yang sejuk dan mencegah kerengsaan pundi kencing yang biasanya berlaku pada musim panas.

10. Curd adalah sumber yang baik vitamin seperti vitamin A, vitamin E, vitamin C, folat (HPLC), niasin, riboflavine, thiamin (vitamin B1), vitamin B-12 (cobalamin), vitamers pyridoxine (hydrochloride), karotenoid.

11. Curd terdiri daripada bakteria baik yang membantu dalam proses pencernaan. Bakteria ini melindungi lapisan usus dan juga melalikan dari kanser berkemungkinan dan lain-lain bentuk kerengsaan. Ulser kolitis, penyakit Crohn dan kanser usus adalah sebahagian daripada penyakit usus, dan bakteria baik melalikan usus terhadap mereka.

12. Probiotik mengekalkan pertumbuhan bakteria di dalam kolon. Probiotik merujuk kepada bakteria baik yang hidup di dalam kolon dan aktiviti membantu mereka selalunya membawa kepada kesihatan yang baik usus. Dadih adalah probiotik a. Pengambilan harian dadih membawa manfaat kesihatan yang besar.

13. protein dalam dadih mudah dihadam berbanding dengan yang terdapat dalam susu. Ia didapati bahawa majoriti dadih dicerna untuk masa yang sama bahawa satu perempat daripada jumlah yang sama susu dihadamkan.

14. Campuran gula dan dadih boleh digunakan sebagai terapi Vajikarana yang merupakan ubat herba untuk disfungsi erektil.

15. Curd membantu untuk meningkatkan kualiti dan kuantiti air mani.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar