Rabu, 04 November 2015

St John Wort Sebagai Berwarna A

St John Wort Sebagai Berwarna A

Kos perubatan terus meningkat pada tahun-tahun kebelakangan ini. Sakit atau cedera bukan sahaja mudah, tetapi agak mahal juga. Seperti pepatah Inggeris lama pergi "Kesihatan adalah Kekayaan", tetapi yang berkata ubat-ubatan atau rawatan perlu kos banyak wang?

Lebih ramai orang yang cenderung kepada menggunakan ubat-ubatan herba tradisional. Bukan sahaja mereka berkesan (seperti yang dibuktikan oleh beribu-ribu tahun sejarah) tetapi yang paling penting mereka adalah jauh lebih murah dan mengandungi sedikit atau tidak ada kesan sampingan.

Hari ini kita akan lihat di St John Wort sebagai berwarna. St John Wort (Hypericum perforatum) telah digunakan sebagai ubat herba di Eropah selama beberapa abad. Ia telah diketahui mempunyai beberapa kegunaan, seperti melegakan masalah otot, kejang, keseleo, jenis, dan contusions. Ia juga telah dikenali untuk merawat kemurungan, kebimbangan dan tekanan.

St John Wort paling baik digunakan sebagai berwarna. Untuk membuat St John Wort berwarna, hanya mengisi balang dengan corak tumbuhan (puncak bunga, tunas, dan daun), perlahan-lahan pek ke bawah, dan kemudian isi dengan air dan alkohol. Menggunakan 70% alkohol (vodka atau rum) dan 30% air. Alkohol bukan sahaja mempercepatkan proses pemecahan bahan tumbuhan, ia juga bertindak sebagai pengawet, dan membolehkan penyerapan lebih cepat ke dalam aliran darah. Selepas kira-kira 24 jam, memeriksa berwarna, mencucuk di sekitar untuk menghilangkan gelembung udara, dan menambah lebih banyak alkohol jika bahan tumbuhan telah menyerap cecair. Simpan di tempat yang gelap sejuk untuk 10-14 hari, kemudian membuang herba dan tuangkan cecair ke dalam bekas steril.

Anda akan mendapati campuran telah bertukar merah; adalah wajar kerana tumbuhan adalah tinggi dalam hypericin dan sebatian flavonoid lain. Hypericin membantu mengurangkan ringan kepada sederhana kemurungan manakala flavonoid berkhidmat untuk mengurangkan radang vaskular. Berwarna ini berkuat kuasa apabila digunakan untuk lebam atau disapu ke keseleo, jenis, dan kekejangan otot. Seperti yang berwarna itu tidak mengandungi kesan sampingan, ia juga boleh digunakan oleh wanita hamil untuk mengelakkan stretch mark, hanya sapu berwarna di dalam perut semasa mengandung.

Berwarna ini juga boleh dimakan untuk lebam dalaman dan keradangan atau berikutan kecederaan trauma kepada otot luaran dan kulit. Anda boleh menggunakan herba ini untuk luka bakar dapur, frostbites, atau selaran matahari, hanya meletakkan berwarna terus pada luka bakar untuk meringankan kesakitan dan menyembuhkan. Untuk masalah penghadaman berwarna ini juga boleh menjadi pencernaan menenangkan. Adalah disyorkan untuk mengambil masa 2-3 penitis penuh di bawah lidah, 2 hingga 3 kali sehari. Selera sensitif perlu mencairkan berwarna ke dalam air atau jus kerana ia mempunyai rasa yang amat pahit.

St John Wort menjadi lebih dan lebih popular di Eropah sejak kebelakangan ini disebabkan oleh kesan sampingan kekurangan kerana ia adalah lebih murah daripada preskripsi sintetik lain. Apa yang lebih mudah adalah bahawa anda tidak memerlukan preskripsi untuk mengambil ini. Kajian saintifik yang hanya baru-baru ini yang dijalankan di Amerika Syarikat tetapi tumbuhan ini telah digunakan di Eropah selama beberapa abad. Bagi mereka yang mencari lebih murah anti-radang atau anti-depresan, herba ini adalah satu rahmat untuk anda. Tidak ada salahnya mencuba, terutama kerana ini telah terbukti sejak zaman lama. Cubalah sekarang!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar