Rabu, 04 November 2015

The Truth Behind Tenaga Penyembuh dan Penyembuhan Tenaga

The Truth Behind Tenaga Penyembuh dan Penyembuhan Tenaga

Walaupun tidak berkongsi reputasi yang sama "perubatan tradisional," penyembuhan tenaga dan tenaga pengamal perubatan, telah menunjukkan kadar kejayaan yang tinggi dalam amalan mereka sendiri.

Penyembuhan tenaga, perubatan tenaga, pengamal perubatan tenaga, dan terapi tenaga semua dianggap oleh majoriti untuk menjadi alternatif perubatan. Tidak seperti Ahli-ahli sains Kristian, pengamal perubatan tenaga tidak berdoa untuk keputusan. Penyembuhan bertenaga melibatkan proses di mana bomoh itu dapat menyalurkan tenaga yang baik atau penyembuhan kepada orang yang memerlukan. Sebagai amalan ini mempunyai akar purba dari beberapa tradisi, terdapat pelbagai cara yang berbeza untuk mentadbir penyembuhan tenaga kerana ada asal-usul.

Kaedah yang biasa penyembuhan melibatkan pendekatan hands-on. Bomoh itu mempunyai hubungan fizikal secara langsung dengan pesakit, mengarah positif, penyembuhan tenaga di dalam dan sekitar. Kaedah-kaedah lain termasuk penyembuhan tenaga yang jauh, di mana penyembuh dan pesakit berada di lokasi yang berbeza; konsep menghantar dan mengarahkan tenaga penyembuhan, di dalam dan sekitar pesakit yang sama.

Walaupun "perubatan konvensional" tidak mengamalkan penyembuhan tenaga, kajian klinikal yang dijalankan oleh universiti-universiti utama tidak boleh mempertikaikan kadar kejayaan yang tinggi penyembuhan. Dari segi teknikal, penyembuhan ditakrifkan oleh jangka, penyembuhan bio elektrik membariskan. Penyelidikan klinikal Sebenar membuktikan kewujudan medan tenaga sekitar hidupan; medan tenaga ini, dan dengan itu perubahan kepadanya, dapat dilihat, diukur, dan dimanipulasi. "

Lebih popular dalam tradisi timur, penyembuhan dikenali dengan nama-nama lain, termasuk: Reiki, dan Qigong.

Salah satu unsur, seperti yang ditentukan oleh penyelidik, yang memberikan kredibiliti kepada penyembuhan bertenaga, adalah bahawa iman atau terlibat dalam sebarang amalan agama, bukan merupakan prasyarat untuk penawar yang berjaya. Perpustakaan Negara Negara Institut Perubatan mengenai pangkalan data Kesihatan telah beratus-ratus diterbitkan, artikel rakan-semula mengesahkan bahawa menggunakan tenaga, walaupun tidak dapat dijelaskan, adalah bentuk yang sah penyembuhan, memberikan kesan positif kepada kesakitan, tekanan, dan keletihan yang berkaitan dengan rawatan onkologi.

Pertimbangkan faedah berikut Qi pengaktifan:

Memperbaiki peredaran darah, memanaskan darah dan meningkatkan peredaran seluruh badan.
Mencergaskan selera makan yang lebih baik, fungsi seksual, penyerapan nutrien, dan lebih baik penghadaman / penghapusan.
Mempercepatkan metabolisme, meningkatkan berat badan / keuntungan mengurangkan keperluan untuk tidur / meningkatkan daya tahan.
Caj imuniti dengan mengurangkan kortisol, hormon tekanan.
Membangunkan ketangkasan, refleks.
Aliran darah yang lebih baik membuka arteri yang membolehkan peredaran mikro berasaskan otak yang lebih besar untuk mencegah penyakit Alzheimer.
Merangsang ketajaman mental, fokus dan penumpuan.
Membantu kita untuk bertenang, berehat dan menjadi lebih aman.
Luar biasa sekali meningkatkan hasil tangan penyembuhan, seperti Reiki.
Mendalami berkaitan dengan SEMANGAT kami menghubungkan kita kepada Tuhan / Source.
Walaupun kebanyakan difikirkan penyembuhan tenaga adalah sandiwara. Penyembuhan tenaga ditambah pula dengan Qi pengaktifan tidak mempunyai tambahan kesihatan yang luar biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar