Rabu, 04 November 2015

Apakah Reflux Baby sesuatu yang perlu dirisaukan?

Apakah Reflux Baby sesuatu yang perlu dirisaukan?

Refluks bayi adalah satu keadaan yang terlalu umum serupa dengan refluks asid pada orang dewasa. Gejala termasuk meludah kerap up, meludah yang kuat atau peluru dalam alam semula jadi, muntah, kecerewetan yang tidak boleh tenang dan bayi yang tidak boleh tidur. Seorang bayi yang tidak tidur sering mempunyai ibu bapa yang tidak cukup tidur dan bingung mengapa bundle kecil mereka kegembiraan adalah apa-apa tetapi. Kurang tidur juga boleh menyebabkan kebimbangan tambahan dalam ibu bapa, tertanya-tanya jika refluks adalah petunjuk kepada masalah yang lebih besar. Ia bukan sesuatu yang luar biasa bagi ibu bapa untuk meminta cadangan, penyelesaian dan rujukan perubatan.

Cadangan yang kerap untuk mengurangkan keadaan ini termasuk: bersendawa bayi sering menggunakan teknik lembut; tidur kepala bayi yang pertama pada tilam cenderung; menjaga bayi tegak selepas makan; atau menggunakan puting aliran perlahan untuk mengurangkan jumlah udara yang menjadikan ia cara dari botol ke perut. Bergantung kepada umur bayi, cadangan lain boleh termasuk beras yang ditambah kepada susu atau formula, untuk membantu ia berada pada kedudukan yang lebih panjang.

Tetapi ada kalanya semua usaha terbaik tidak atau tidak akan berfungsi. Apabila tanda-tanda bayi seolah-olah tidak berkesudahan atau semua rawatan rumah di atas tidak berfungsi, ia sering idea yang baik untuk berunding dengan doktor yang dipercayai osteopati. Selalunya, ibu bapa merasakan bahawa kaedah bayi lembut dan bukan invasif rawatan yang terbaik untuk isu yang agak rumit refluks bayi. Ada kalanya gejala bermula dengan mekanisme penyusuan. Dengan merawat punca ini mungkin refluks, ia mungkin dapat mengelakkan memberikan ubat kepada bayi atau memperkenalkan makanan pepejal terlalu awal.

Seorang doktor osteopati sering dapat melakukan manipulasi sangat lembut dan urut untuk membantu menggerakkan selera ke dalam tempat untuk kemudian buat satu teknik penyusuan yang mudah yang tidak membawa kepada refluks. Sebab untuk manipulasi osteopathic untuk menenangkan refluks bayi kembali kepada proses kelahiran. Bayi mempunyai tengkorak yang sangat lembut, yang dimanipulasi semasa proses kelahiran. A buruh sukar atau C-seksyen boleh memberikan tekanan terlalu banyak atau tidak cukup pada selera, kemudian menyebabkan ketidakselesaan atau kesukaran penyusuan. Ini boleh membawa kepada pengambilan yang lebih besar udara yang membawa kepada refluks melalui gas atau kerja tambahan untuk mencerna makanan. Bersama-sama dengan ini, ia boleh terus menyebabkan kesedihan GI dan isu-isu lain sebagai bayi tumbuh dan berkembang menjadi seorang remaja dan dewasa muda.

Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk bayi meludah ke atas, sendawa, menangis tidak henti-henti atau tidak tidur lena. Ibu bapa perlu amanah naluri mereka dan tidak teragak-agak untuk memanggil seorang doktor osteopathic apabila tingkah laku bayi seolah-olah biasa tidak lagi kelihatan normal atau semula jadi. Malah ibu bapa yang mempunyai lebih daripada seorang anak tahu bahawa yang berlebihan dan kerap meludah dan tidak berhenti-henti menangis adalah tanda-tanda banyak lagi. Refluks bayi boleh menjadi satu masalah yang serius. Ia bukan sahaja menyebabkan rasa tidak selesa dan kurang tidur, tetapi boleh memberi kesan kepada kualiti pemakanan dan pengambilan kalori untuk bayi. Setelah manipulasi osteopathic dan rawatan lain mula membantu mengurangkan gejala, ibu bapa sering mendapati bahawa tidur dan meningkatkan pengambilan kalori juga!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar