Rabu, 04 November 2015

Sememangnya Tingkatkan Sistem Imun Anda Winter ini

Sememangnya Tingkatkan Sistem Imun Anda Winter ini

Musim selesema adalah di atas kita jadi sekarang adalah masa untuk memulakan pelan anda untuk meningkatkan sistem imun anda untuk kekal kesihatan dan percutian penyebaran bersorak bukannya cuti titisan selesema udara.

Di bawah adalah pelan pasti untuk kekal sejuk dan selesema membebaskan musim sejuk ini. Ikuti langkah-langkah untuk memastikan musim cuti keluarga anda pergi betul-betul seperti yang dirancang.

Pelan semula jadi untuk mencegah Dingin dan Selesema:

1. Makanan Mentah - Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna-warni

Makan banyak buah-buahan mentah dan sayur-sayuran adalah cara yang terbaik untuk mengekalkan alkali badan anda dan kurang berasid. Nasty kuman sejuk dan selesema tidak suka persekitaran seperti ini dan ia membuatkan ia sukar bagi mereka untuk tetap tinggal di dalam badan. Jika anda bukan seorang peminat makan sayur-sayuran anda cuba menggabungkan mereka ke dalam smoothie untuk makanan ringan yang sihat.

2. Elakkan semua gula putih dan makanan yang diproses

Saya tahu, saya tahu, ia adalah musim cuti. Jika anda benar-benar mahu kekal sihat anda mesti mempunyai kuasa untuk mengelakkan gula-gula dan makanan ringan. Anda akan merasa jauh lebih baik. Anda akan mempunyai kurang keinginan dan mari kita hadapi itu, dalam jangka masa panjang badan anda akan terima kasih. Jika anda berbelanja besar, pastikan ia sekurang-kurangnya.

3. Minum banyak air

Baik ol 'H2O. Cuba sedaya upaya untuk mengelakkan apa-apa dengan pewarna, HFCS, dan pemanis tiruan kerana mereka menindas sistem imun. Cuba untuk minum sekurang-kurangnya 64oz sehari. Ia terbaik untuk minum sehingga 100oz setiap hari.

4. Dapatkan beberapa TIDUR!

Kita semua tidak mendapat rehat seperti yang kita sepatutnya. Ambil masa untuk berehat dan melambatkan musim cuti ini. Cuba untuk mendapatkan satu jam tambahan atau dua setiap malam terutamanya jika anda sudah berjuang bug sejuk atau selesema.

5. Vitamin D3

Kami tidak mendapatkan cukup dari matahari dan kebanyakan orang kurang. Penyelidikan ke dalam Vitamin D menunjukkan bukti besar cara semula jadi untuk meningkatkan sistem imun anda. Banyak manfaat kesihatan yang lain membuat ini ada di dalam pelan kesihatan musim sejuk anda.

6. cecair Echinacea

Sudah lama tahu bahawa Echinacea herba ini membantu mencegah dan melawan gejala sejuk dan selesema terutama jangkitan pernafasan. Bentuk cecair adalah kuat dan mesti mengambil sekurang-tanda pertama gejala.

7. Bawang putih atau minyak bawang putih

Bawang putih dan minyak bawang putih adalah cara terbaik untuk melindungi anda dan telinga anak-anak anda daripada jangkitan musim sejuk ini. Anda juga boleh mencincang ulas bawang putih segar dan makan mereka mentah atau dalam resipi.

8. Lysine

Lysine bukan sahaja menghilangkan kudis sejuk ia juga berfungsi pada tekak strep juga. Jika anda merasa sakit tekak datang di atas ia adalah masa untuk turun beberapa lisin. Anda boleh mendapatkan ini dalam bentuk cecair atau tablet.

9. Vitamin C

Semua orang tahu tentang vitamin C. Ia juga boleh didapati dalam sayur-sayuran berdaun hijau dan buah-buahan sitrus. Elakkan jus buah-buahan untuk mendapatkan vitamin C. jus buah-buahan yang tinggi gula ditapis ditambah.

10. Latihan

Menggerakkan badan anda. Ia adalah apa yang kita direka untuk melakukan. Senaman adalah baik untuk kehidupan yang sihat, rasa hebat, dan ia membantu sistem limfa mengalirkan semua sampah yang tidak diingini daripada badan kita.

11. Probiotik

Kita semua perlu usus yang sihat. Terima kasih kepada semua makanan dan antibiotik yang diproses ia sukar untuk mengekalkan satu. Salah satu cara yang terbaik mutlak untuk meningkatkan sistem imun anda adalah untuk menjaga usus anda sihat dengan bakteria yang baik. Anda boleh dapatkan probiotik yang baik dalam kapsul atau tablet.

12. Dapatkan diselaraskan

Sistem imun dan sistem saraf yang terdawai keras untuk bekerja bersama-sama untuk mewujudkan tindak balas fizikal yang optimum di dalam badan. Ahli tulang bekerja untuk mencari bidang disfungsi mampatan tulang belakang atau kerengsaan laluan neural. Pelarasan tulang belakang mengurangkan tekanan pada sistem saraf membolehkan tindak balas fizikal biasa yang merangkumi fungsi sistem imun.

Itu satu bungkus mengenai cara-cara semula jadi untuk meningkatkan sistem imun anda musim sejuk ini. Ingat bahawa walaupun perubahan kecil boleh memberi impak yang besar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar