Rabu, 04 November 2015

Kaedah Penyembuhan Pencegahan Apakah Smart Way to Go!

Kaedah Penyembuhan Pencegahan Apakah Smart Way to Go!

Hukum Sebab dan Akibat menyatakan setiap tindakan mempunyai reaksi. Mudah, jelas dan masuk akal. Anda menuai apa yang kamu tanam. Ini bermakna bahawa apa sahaja tindakan yang anda ambil akan membawa kesan yang anda perlu berurusan dengan. Sekarang mari kita lihat undang-undang ini alam semesta di mana kesihatan anda yang berkenaan. Yang mana satu daripada dua laluan yang anda lebih suka mengambil? Hidup yang sihat sederhana hayat menjalankan kawalan diri yang masuk akal, yang tuan seluruh badan anda atau hidup gaya hidup yang tidak masuk akal yang berlebihan yang tidak sihat yang pendek, mungkin memberi anda keseronokan seketika tetapi akan meninggalkan anda dengan penyakit dan amalan perubatan bergantung kepada tradisional, doktor, operasi dan hospital atau dalam keadaan yang paling teruk, kematian.

Dengan artikel ini pendek matlamat saya adalah untuk merayu kepada akal fikiran anda dan untuk mengaktifkan mekanisme pemeliharaan diri anda, dan untuk meyakinkan anda bahawa mengambil langkah-langkah pencegahan sekarang untuk mengelakkan yang paling teruk di masa depan, adalah jauh lebih baik daripada menunggu sehingga ia terlalu lewat apabila dan mundur mudah kepada tahap yang bertenaga telah berkembang menjadi penyakit yang serius pada tahap fizikal. Kehidupan adalah bernilai hidup dan menikmati kesihatan yang baik, tetapi semua itu bergantung kepada tiada siapa tetapi sendiri anda. Tidak ramai adalah orang-orang yang hidup yang panjang walaupun tabiat hidup yang tidak sihat tetapi banyak lagi yang mereka yang mengalami masalah kesihatan dan mati pada terlalu muda zaman masalah jantung atau penyakit membawa maut yang lain. Pencegahan adalah topik yang hangat diperkatakan sekarang yang semua orang bangun. Mari kita lihat apa yang bermakna betul-betul.

Barat Tradisional vs Rawatan Alternatif Semula Jadi -

Perubatan Barat memahami mekanisme penyakit dengan mengenal pasti zarah yang lebih kecil perkara dan kemudian memanipulasi mereka zarah dengan ubat-ubatan tiruan atau melalui operasi, kadang-kadang mengeluarkan bahagian perkara berpenyakit dari badan. Hanya berkata, rawatan perubatan barat hanya diberi selepas penyakit itu telah berkembang ke titik mewujudkan perubahan yang paling teruk di dalam badan fizikal.

Amalan perubatan alternatif dan semula jadi, sebaliknya, menyedari bahawa lama sebelum penyakit muncul pada tahap fizikal, penyakit yang dihasilkan pada peringkat bertenaga menunjukkan tanda-tanda tidak selesa, yang boleh menjadi apa-apa dari pucat, malu-malu, senak, kehilangan tidur, ketakutan, kebimbangan, kemarahan, kemurungan dan lain-lain tidak ada yang sebenarnya diiktiraf secara klinikal. Penyakit fizikal berlaku apabila terdapat sekatan bertenaga. Lepaskan tersumbat dan penyakit tersebut hilang. Doktor barat tidak dilatih untuk membuat diagnosis berdasarkan perasaan ini. Kepada ramai ahli terapi alternatif dan doktor semula jadi, bagaimanapun, gejala-gejala ini boleh bermaksud sesuatu dan dirawat pada peringkat bertenaga boleh disembuhkan sebelum ketidakselesaan berkembang menjadi penyakit yang serius.

Kaedah terapi alternatif banyak dan kita bernasib baik hari ini bahawa kita hidup dalam masa yang apabila semuanya ada pada kita. Tidak ada orang yang boleh memberitahu anda apa yang terbaik untuk anda. Anda perlu mengikuti gerak hati anda dan memilih apa yang merayu kepada anda dan apa yang bekerja untuk anda. Oleh percubaan dan kesilapan anda akan mencari terapi yang tepat yang akan membantu anda. Kadang-kadang anda juga memerlukan pelbagai jenis terapi untuk menyembuhkan apa-apa masalah.

Cawangan Perubatan Alternatif banyak - TCM Perubatan Tradisional Cina sebagai contoh memperkatakan meridian tenaga yang mengalir melalui badan fizikal yang perubatan tradisional tidak mengakui. TCM perjanjian dengan organ-organ, sama ada anda mempunyai terlalu banyak haba atau terlalu banyak sejuk di dalam badan anda dan sebagainya dan penyembuhan itu dilakukan dengan akupunktur atau akutekanan dan urutan. Apabila mereka menggunakan ubat sama sekali, ini adalah berdasarkan kepada herba semulajadi. Bach terapi bunga adalah satu lagi kaedah yang popular untuk merawat badan emosi apabila seseorang mengalami emosi negatif, takut, marah, kemurungan, dan lain-lain Ia berfungsi setiap masa. Terdapat cahaya, bunyi, kristal dan terapi warna serta reiki, teknik alexander, yoga, yang semua terkenal dan sangat berkesan untuk sakit, sakit dan apa-apa jenis mundur mudah yang anda rasa. Perubatan Asli dan Terapi Homeopati telah membantu berjuta-juta orang. Saya mempunyai lebih daripada seorang kawan yang mengalami sakit belakang yang tidak baik dan doktor serta-merta mahu untuk beroperasi pada tulang belakang mereka serta berkata kepada keduanya biasa 'tidak ada alternatif lain jika anda mahu berjalan lagi dan tanpa rasa sakit.' Nah, mereka menolak jalan operasi, dan memilih untuk mencuba senaman yoga biasa. Kesemua mereka, tanpa pengecualian, tidak pernah mengalami sakit belakang lagi, selagi mereka bersaing senaman yoga mudah harian mereka. Terdapat banyak cerita pesakit kanser walaupun, yang telah sembuh sepenuhnya melalui rawatan penyembuhan alternatif, selepas didiagnos sakit parah oleh doktor mereka yang memberi mereka hanya beberapa bulan untuk hidup!

Ini adalah hanya sangat sedikit daripada senarai panjang terapi perubatan alternatif. Anda boleh Google perubatan alternatif diri sendiri dan kita lihat banyak kaedah yang ditawarkan, terkenal dan berpengalaman dengan keputusan yang baik. Sudah tentu anda perlu mempunyai iman, untuk menggunakan akal fikiran anda sendiri dan pertimbangan anda yang lebih baik. Terdapat kes-kes tertentu yang hanya boleh disembuhkan melalui perubatan tradisional barat. Idea ini adalah untuk menjadi fleksibel, untuk melakukan penyelidikan anda sendiri, untuk mempunyai minda yang terbuka, dan untuk percubaan.

Sebagai contoh, seseorang yang saya tahu menghidap kanser hati, jadi pembedahan untuk memotong bahagian kanser tidak dapat dielakkan. Hati adalah satu-satunya organ yang boleh tumbuh semula. Pembedahan terpaksa berulang dua kali dalam tempoh dua tahun, tetapi perkara yang benar-benar membantu orang ini untuk sembuh sepenuhnya adalah selari terapi alternatif intensif yang dia pergi melalui mana doktor tradisional tidak menjaga banyak tentang tidak mengenali. Tetapi dia sembuh terima kasih kepada membuat yang terbaik daripada kedua-dua kemungkinan. Seorang lagi yang saya tahu dilahirkan dengan kecacatan jantung dan ini sudah tentu terpaksa dibedah nasib baik dengan jayanya, dan sekali lagi ia adalah terapi alternatif yang ada intensif dan meluas yang mempercepatkan proses penyembuhan. Sebaliknya tiga orang yang saya tahu dengan masalah belakang yang serius, tergelincir cakera sebagai doktor memanggilnya, dinasihatkan segera untuk dibedah menolak, sebaliknya memilih untuk kaedah alternatif. Ia bekerja mereka adalah betul-betul sembuh. Apa yang saya katakan di sini adalah anda benar-benar perlu menggunakan akal fikiran anda kerana setiap kes adalah unik, tidak menerima diagnosis seorang doktor sebagai undang-undang, sentiasa meneroka alternatif sebelum anda membuat keputusan anda.

Lain kali anda berasa sedikit daripada pelbagai melakukan sesuatu dengan segera. Jangan abaikan tanda-tanda kecil dan menjalankan seolah-olah tiada apa yang salah. Badan anda cuba memberitahu anda sesuatu yang begitu mendengar badan anda dan dapatkan bantuan. Ini boleh menjadi sakit kepala, sakit belakang, hilang selera makan, masalah pencernaan, mata merah, kehilangan tenaga, masalah sendi dan lain-lain Nip apa sahaja di peringkat awal sebelum ia tumbuh menjadi raksasa. Menjadi berhubung dengan diri sendiri, emosi anda, badan anda dan menjadi rakan anda sendiri yang terbaik. Seorang doktor tradisional hanya mungkin memberikan pil dan menghantar anda ke rumah, merawat apa untuk dia atau dia mungkin menjadi tanda-tanda penting dan mengabaikan akar masalah. Seorang doktor alternatif / terapi / penyembuh akan mendengar dengan penuh perhatian dan penjagaan untuk mengetahui lebih lanjut mengenai punca masalah anda dan ia hanya kemudian bahawa anda akan sembuh, yg menjepit yang mundur mudah di putik sebelum ia tumbuh dengan penyakit yang lebih serius.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar