Rabu, 04 November 2015

Bee Pollen Faedah

Bee Pollen Faedah

Debunga lebah adalah makanan berkhasiat menakjubkan semula jadi dan digunakan sebagai makanan tambahan tenaga-meningkatkan seluruh dunia. Lebah menggunakan lidah mereka untuk mengumpul debunga daripada tumbuhan dan mencampurkannya dengan rembesan dari mulut mereka yang dimasukkan ke sarang.

Komposisi produk ini boleh berbeza bergantung kepada musim dan lokasi dari mana debunga dikumpul. Walau bagaimanapun, ia dianggap kaya dengan vitamin B 1, 2, 3, 5, 6 dan B12. Ia juga mengandungi vitamin C, A dan E bersama-sama dengan asid folik dan Karotenoid.

Kolagen dan Lecithin juga boleh didapati di dalam debunga lebah. Lecithin adalah sebatian yang boleh membantu dengan pembubaran lemak dalam badan.

Oleh itu, penyelidik telah menentukan bahawa ia boleh membantu dengan penurunan berat badan dan kawalan.

Para saintis mendapati bahawa lebah hanya mengumpul debunga, yang kaya dengan asid amino dan tidak pelbagai yang lebih rendah yang juga ditemui dalam alam semula jadi. 20% daripada debunga adalah terdiri daripada protein dan asid amino selain daripada menjadi sangat kaya dengan rutin kompaun.

Ia juga merupakan sumber mineral seperti tembaga, kalsium, mangan dan banyak lagi.

Terdapat senarai panjang manfaat yang debunga lebah boleh berikan kepada kami. Sesetengah daripada mereka adalah seperti berikut bagi faedah orang-orang yang mungkin berminat untuk menggunakan produk tersebut.

Tenaga
Stamina
Antibiotik
Pengurangan berat
Keletihan yang kronik
Anti-penuaan / panjang umur
Menopaus
Penahan selera

Ia juga boleh berfungsi sebagai suplemen pemakanan dan membantu kita dalam hati. Ramai orang menggunakan produk ini untuk memenuhi keperluan mereka nutrien yang tidak boleh didapati dari pemakanan biasa mereka. Ini adalah nutrien, yang boleh didapati kepada orang-orang bukan hanya untuk tenaga mentah yang mereka boleh menyampaikan tetapi juga untuk membasmi radikal bebas yang berbahaya dan toksin dari badan.

Debunga lebah boleh membantu menangani beberapa keadaan kesihatan, termasuk obesiti. Ia bertindak sebagai penahan selera menjadikannya pilihan yang popular di kalangan orang yang ingin menurunkan berat badan.

Ia juga boleh bertindak sebagai makanan tambahan keinginan umum dan merupakan ubat yang disyorkan untuk mereka yang ingin berhenti merokok. Beberapa atlet telah mengesahkan bahawa mereka telah berjaya dalam bidang masing-masing disebabkan oleh menggunakan suplemen debunga lebah untuk meningkatkan tenaga dan stamina mereka.

Dari maklumat yang ada ia boleh pasti akan berkata makanan tambahan debunga lebah mempunyai beberapa ciri-ciri yang disahkan sebagai memberi manfaat kepada tubuh badan manusia. Oleh itu, orang harus mempertimbangkan produk ini apabila memikirkan tentang meningkatkan kesihatan mereka menjadi lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar