Rabu, 04 November 2015

Adakah Anak Anda Penderitaan Dari Kebimbangan dan Fobia!

Adakah Anak Anda Penderitaan Dari Kebimbangan dan Fobia!

Kebimbangan & Fobia adalah sesuatu yang boleh dialami oleh semua pada satu ketika atau yang lain. Walau bagaimanapun, kejadian kerap yang sama boleh bermakna bahawa orang itu sebenarnya mengalami satu ketakutan dan fobia gangguan. Ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa perasaan yang amat tidak selesa dan bimbang tidak pernah berasa baik!

Bagi kanak-kanak, ini ketakutan dan fobia boleh mendapatkan sedikit terlalu sengit dan menyakitkan. Walau bagaimanapun, manfaat tambahan hanya adalah bahawa salah satu muda anda boleh bersedia untuk mengendalikan pengalaman yang melemahkan semangat dan menghadapi cabaran hidup tanpa gangguan pada masa depan.
Sebagai penjaga dan penjaga kanak-kanak itu, anda akan dengan baik sedar bahawa banyak kebimbangan dan ketakutan adalah normal. Maksud kamus kebimbangan menjelaskan ia menjadi 'kebimbangan tanpa sebab yang jelas. Ini lagi dipecahkan cara, tidak ada sebenar, ancaman segera kepada kanak-kanak atau orang yang belum mereka dikelilingi oleh perasaan yang mengancam batas.

Anak-anak yang mempunyai ketakutan / kebimbangan tentang perkara-perkara tertentu boleh menjadi berguna kerana mereka berkelakuan dengan cara yang lebih selamat daripada sifat riang konvensional. Kanak-kanak yang mengalami gangguan ini melalui perubahan dalam sifat kebimbangan kerana mereka berkembang:

1. Bayi biasanya mengalami kebimbangan kecil seperti berpaut kepada ibu bapa apabila berhadapan dengan orang yang mereka tidak mengenali.

2. Kanak-kanak yang berada di sekeliling 10- 18 bulan menghadapi satu lagi kebimbangan menyebabkan mereka menjadi emosi bermasalah untuk mempunyai satu atau kedua-dua ibu bapa meninggalkan.

3. Kanak-kanak di seluruh kumpulan umur 4-6 biasanya menghadapi ketakutan yang tidak realistik tentang hantu dan raksasa. Pada asasnya, perkara-perkara yang tidak wujud dan mereka telah mendengar tentang atau dilihat di televisyen.

4. Akhir sekali, dalam kes kanak-kanak di seluruh kumpulan umur 7- 12 tahun, kebimbangan muka yang disebabkan oleh sebab keadaan sebenar dan situasi yang mereka telah terdedah kepada. Sebagai contoh: A bencana alam, kematian dalam keluarga atau kemalangan.
Sebagai kanak-kanak membesar dan berkembang, begitu juga kebimbangan mereka. Sudah tentu, ramai yang, digantikan dengan kebimbangan lain atau ada kalanya hilang. Jika anak anda mengalami gangguan ketakutan / kebimbangan, pastikan anda mengambil penjagaan yang baik dan memupuk kanak-kanak itu dengan cara yang mesra dan selesa.

Ibu bapa boleh memainkan peranan yang amat penting dalam mencari ubat fobia terbaik untuk kanak-kanak. Jangan cuba untuk menangani isu ini tanpa berunding dengan pakar psikologi, kerana mereka adalah pakar dalam ubat fobia untuk kanak-kanak, membebaskan anak anda dari segala ketakutan / beliau. Memahami hakikat bahawa anak anda bukan sahaja memerlukan anda, tetapi juga beberapa rawatan perubatan yang diluluskan. Takut Pemulihan untuk kanak-kanak yang diberikan oleh doktor-doktor ini dicadangkan selepas tahun amalan dan pengalaman dan dengan itu bekerja lebih baik. Ajar anak anda untuk dapat untuk memisahkan dunia sebenar dari dunia maya dan ketakutan yang semua di kepala!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar