Rabu, 04 November 2015

Pemulihan Alternatif Yang Meningkatkan fungsi buah pinggang

Pemulihan Alternatif Yang Meningkatkan fungsi buah pinggang

Buah pinggang adalah organ yang sangat penting dan oleh itu badan bertindak balas teruk apabila mereka tidak berfungsi dengan baik. Organ-organ ini adalah penting untuk menulenkan darah; mereka mengeluarkan bahan buangan badan yang dikeluarkan dari tubuh dalam bentuk air kencing. Sistem pembersihan semula jadi biasanya bekerja keras sepanjang hidup anda, tetapi apabila mereka rosak maka ia adalah mustahil untuk membalikkannya. Jika anda merasakan bahawa fungsi buah pinggang anda telah mengurangkan maka anda perlu untuk menangani masalah tersebut tanpa sebarang kelewatan. Anda boleh menyelamatkan diri banyak masalah jika anda boleh meningkatkan fungsi buah pinggang anda. Walaupun rawatan perubatan boleh menjadi sangat rumit dan mahal, anda pasti untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang jika anda menggunakan ubat-ubat alternatif yang meningkatkan fungsi buah pinggang.

Antara rawatan alternatif yang paling berkesan termasuk:

1. Terapi Air Minum 8-10 gelas air sehari, dalam kuantiti yang kecil tersebar sepanjang hari, akan membantu buah pinggang anda berfungsi dengan lebih baik kerana air akan membantu flush kekotoran keluar. Ingat untuk mengelakkan minum kuantiti yang besar di mana tunggal kerana air berlebihan dalam sistem ini mempunyai kesan negatif ke atas tekanan darah dan juga boleh membebankan buah pinggang.

2. diet protein yang rendah: Protein dalam keputusan diet dalam jumlah terbesar sisa metabolik yang buah pinggang mempunyai ketegangan keluar daripada darah. Jika anda mengurangkan jumlah protein yang anda makan secara drastik maka buah pinggang anda secara automatik akan berehat.

3. Latihan: Senaman yang kerap boleh meningkatkan peredaran darah anda dan membantu anda menurunkan berat badan. Ia juga akan mengekalkan tekanan darah anda dalam julat yang sihat. Ini akan membawa tekanan yang berlebihan di luar buah pinggang anda. Jika fungsi buah pinggang anda adalah kurang daripada 50% dan jika anda sangat berat badan berlebihan, maka ia adalah yang terbaik untuk mula bersenam secara beransur-ansur tanpa mengenakan diri anda terlalu banyak; 30 minit berjalan kaki setiap hari akan sangat bermanfaat tetapi anda boleh meningkatkan jumlah dan keamatan senaman secara beransur-ansur. Yoga dan Tai Chi juga akan membantu meningkatkan metabolisme anda tanpa menimbulkan banyak tekanan.

Jika anda boleh berpegang kepada ubat-ubatan alternatif yang meningkatkan fungsi buah pinggang untuk beberapa bulan maka kesihatan anda pasti akan bertambah baik. Anda akan dapat untuk mengelak daripada pergi untuk dialisis biasa jika anda boleh membantu buah pinggang anda berfungsi dengan baik. Sebagai perkara fakta, anda akan melihat bahawa kesihatan anda secara keseluruhan, dan bukan hanya bahawa buah pinggang anda, meningkatkan dengan pesat akibat daripada ubat-ubatan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar