Rabu, 04 November 2015

Bagaimana St John Wort Boleh Membantu Anda?

Bagaimana St John Wort Boleh Membantu Anda?

St John Wort herba terkenal di kalangan orang Eropah kerana nilai perubatannya. Untuk rawatan kemurungan kronik, herba ini digunakan secara meluas hari ini. Pelbagai bahan kimia seperti hypericin, hyperforin dan pseudohypericin terdapat di dalam herba ini dan semua bahan kimia ini adalah antidepresan. Menurut banyak penyelidikan dan kajian, bahan kimia yang terkandung dalam herba ini boleh melambatkan atau mengurangkan jumlah penyerapan semula jenis neurotransmitter dalam sel-sel saraf.

Terdapat beberapa neurotransmitter seperti serotonin, dopamin, norepinephrine dan mereka kehilangan aktiviti mereka apabila mesej dihantar. Bahan kimia yang hadir daripada St John Wort herba mampu menjaga neurotransmitter aktif yang antidepresan. Inilah sebabnya mengapa orang-orang yang mengambil herba ini boleh mendapatkan bantuan daripada pelbagai bentuk lekukan. Walau bagaimanapun, aktiviti antidepresan boleh mengambil beberapa minggu untuk mencapai keberkesanan maksimum.

Seseorang boleh menggunakan ini St John Wort herba sebagai analgesik. Sebahagian daripada harta bersama herba ini termasuk anti-radang, antispasmodic, diuretik yang membantu untuk meningkatkan membuang air kecil. Selain itu, ia boleh digunakan sebagai tonik berkhasiat. Jadi, herba ini boleh digunakan untuk merawat pelbagai penyakit.

Untuk merawat gangguan obsesif kompulsif, herba ini boleh menjadi penyelesaian. Untuk merawat pelbagai bentuk masalah senggugut, anda boleh menggunakan herba ini juga. Semasa haid, ramai wanita mengalami swing mood ringan yang boleh dirawat menggunakan tumbuhan ini. Untuk merawat beberapa penyakit virus seperti hepatitis C, herpes, kayap, tumbuhan ini digunakan. Menurut banyak kajian, terdapat beberapa bahan kimia yang ada yang juga boleh melawan virus HIV.

Herba ini tidak boleh diambil dengan alkohol atau apa-apa jenis minuman beralkohol kerana ia adalah MAO inhibitor. Walau bagaimanapun, dengan mengambil St John Wort dalam dos yang biasa adalah tidak cukup untuk menyebabkan interaksi dengan tyramine. Semasa rawatan, ia adalah disyorkan untuk mengelakkan plum merah, pisang, peperoni, telur ikan, ikan kering, hati, keju, kicap, avokado, daging dalam tin, anggur dan bir.

Jika antidepresan lain sedang diambil secara tetap atau pil perancang yang diambil, adalah lebih baik untuk mengelakkan St John Wort. Anda tidak boleh mengambil Prozac atau Paxil kerana ia boleh meningkatkan risiko berlebihan. Beberapa kesan sampingan yang biasa mempunyai herba ini adalah pening, mengantuk, sakit kepala, sakit perut dan kerengsaan. Anda perlu berhati-hati pada dos yang sepatutnya loji ini kerana terlebih dos boleh menyebabkan katarak. Ia adalah disyorkan untuk menggunakan herba ini hanya selepas berunding dengan seorang pakar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar