Rabu, 04 November 2015

Apa itu Reiki Tenaga Penyembuh?

Apa itu Reiki Tenaga Penyembuh?

Reiki Energy Healing melibatkan sesi yang sangat rohani dengan pengamal kesihatan holistik terlatih. Amalan ini pada asalnya dibangunkan pada awal tahun 1900 di Jepun. Penyembuhan tenaga Reiki adalah dalam menggalakkan orang ramai untuk melibatkan diri dengan aspek kerohanian dalam kehidupan peribadi, kesihatan dan. Penyembuhan tenaga Reiki melibatkan meditasi yang mendalam, untuk membolehkan pembersihan, prosedur yang pasti untuk membantu anda menjadi lebih sihat dan lebih bahagia penyembuhan.

Reiki Tenaga Penyembuh bekerja di bawah pemahaman bahawa segala-galanya adalah betul-betul dihubungkan oleh tenaga berkhasiat yang memelihara semua orang dan segala-galanya. Tenaga pembersihan boleh dimanfaatkan oleh Reiki, mewujudkan perpaduan di antara luaran dan dalaman. Reiki tenaga rawatan penyembuhan boleh membuktikan bermanfaat untuk sesiapa sahaja, dalam apa jua keadaan. Prosedur ini boleh digunakan untuk melengkapkan rawatan yang sudah dijalankan, dan ia adalah besar untuk bersantai am dan kualiti hidup.

A Penyembuh Reiki merawat penerima dengan meletakkan pesakit dengan selesa di atas kerusi lembut atau tidur. Seorang pengamal Reiki terlatih akan menyalurkan tenaga Reiki dengan cara yang melegakan dan membersihkan penerima. Amalan ini adalah sepenuhnya rohani dan berasaskan tenaga, bermakna tidak ada manipulasi fizikal. Reiki boleh menyesuaikan diri, dan pengamal yang baik akan menyesuaikan prosedur bergantung kepada keperluan penerima.

Ramai penerima penyembuhan Reiki melaporkan kelebihan yang berbeza selepas menjalankan prosedur. Manfaat yang dinyatakan biasa termasuk rasa tenang dalam dan bersantai, dan juga perasaan umum kepuasan. Satu lagi kejadian yang meluas melibatkan paparan visual tertutup mata, dan juga rasa kuat, tindak balas emosi yang positif walaupun sekali ia berakhir.

A Penyembuh Reiki dapat membantu sesiapa sahaja yang terbuka kepada prosedur. Reiki adalah sesuai untuk sesiapa sahaja sedang menjalani tekanan, atau mencari dunia terlalu banyak untuk mereka. Secara umum, Reiki juga sangat baik untuk mengurangkan tahap tekanan umum, yang telah perubatan terbukti baik untuk kesihatan jantung. Orang kanak-kanak dan muda juga penerima biasa bagi prosedur, walaupun sesi sering disesuaikan untuk memenuhi keperluan khusus mereka. A penggunaan menghairankan biasa untuk Reiki adalah pada haiwan menenangkan, yang mungkin merasa tertekan dari berpindah ke kawasan baru, atau haiwan yang telah menjadi mangsa keganasan rumah tangga.

Reiki Energy Healing adalah cara yang baik untuk berhubung dengan dunia, dan kehidupan anda, dengan cara yang lebih bermakna. Terbuka kepada semua kepercayaan dan lapisan masyarakat, Reiki boleh meningkatkan kesihatan dan sikap anda terhadap kehidupan, membolehkan pandangan yang lebih positif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar