Rabu, 04 November 2015

Sistem saraf anda

Sistem saraf anda

Sistem saraf anda mempunyai cara yang berkesan untuk berkomunikasi dengan badan anda hanya bercakap satu bahasa ... bahasa neurotransmitter.

Apa yang neurotransmitter yang?

Neurotransmitter A adalah bahan kimia yang dikeluarkan oleh neuron (sel saraf) yang berinteraksi dengan lain-lain jenis sel-sel dalam badan termasuk sel-sel otot dan neuron lain. Neurotransmitter A memuat merangsang atau menghalang sel-sel lain. Neurotransmitter menyeberangi jurang mikroskopik (sinaps) dalam milisaat antara neuron. Asetilkolina, dopamin, serotonin, bahan P dan bertindak adrenalina sebagai neurotransmitter.

"badan anda hanya bercakap satu bahasa ... bahasa neurotransmitter"

Dr Jeffrey Hannah, DC menjelaskan, "Seperti huruf abjad, 100 jenis neurotransmitter menyampaikan maklumat tertentu ke otak, yang memasang huruf kepada perkataan-perkataan yang jelas dan ayat. Sebaliknya, siaran otak neurotransmitter untuk menyampaikan maklumat kepada otot, organ-organ dan tisu berfungsi badan yang lain. Badan manusia mempunyai beribu-ribu neuron sensor khusus yang menerima maklumat continuos mengenai persekitaran dalaman dan luaran. "

Badan Komunikasi

Sensor Neuron mengesan pelbagai perkara-perkara seperti: getaran, bunyi, penglihatan, rasa, bau, sentuhan ringan, sentuh dalam, pergerakan perlahan, pergerakan pesat, sakit, otot, kedudukan badan dalam ruang, tahap vitamin, pH darah dan kepekatan oksigen . Titik Saya ingin memandu rumah adalah bahawa badan tidak mendiskriminasi jika rangsangan fizikal, kimia atau emosi. Badan bertindak balas yang sama. Semua rangsangan diterjemahkan ke dalam bahasa sistem saraf bagi membolehkan otak untuk betul mentafsir mesej untuk seluruh badan.

Kesihatan yang berkekalan

Seperti yang anda berusaha untuk menjadi lebih sihat, menjaga badan fizikal anda menjadi tumpuan. Ia akan sama-sama bijak untuk melihat kimia utama dan tekanan emosi dalam hidup anda. Ini tekanan menjejaskan kesihatan anda seperti banyak.

Sistem Saraf anda Controls Setiap Fungsi dalam Badan Anda!

Adakah anda pernah berfikir tentang apa yang membolehkan anda berkelip, bernafas, mencernakan makanan anda dan mengembangkan kuku kaki anda tanpa sebarang usaha sedar? Apa yang mengawal degupan jantung dan sistem imun walaupun anda sedang tidur?

Tiada seorang pun daripada perkara-perkara yang hanya berlaku. Sistem saraf adalah "sistem induk." Badan Anda hidup dan pengalaman hidup anda melalui sistem saraf anda. Kesemua deria anda, bagaimana anda mengalami matahari terbenam, menikmati hidangan yang lazat atau mendengar gelak ketawa bayi semuanya diselaraskan oleh sistem saraf. Apabila terdapat gangguan dalam sistem ini, gejala kesihatan muncul dan fungsi badan merosot. Dengan pelarasan kiropraktik lembut, kiropraktor kami membersihkan talian komunikasi antara otak dan badan. Sambungan neurologi yang jelas menyebabkan kesihatan dan kecergasan yang berpanjangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar