Rabu, 04 November 2015

Mudah, Perubahan Pantas untuk Kesihatan yang lebih baik

Mudah, Perubahan Pantas untuk Kesihatan yang lebih baik

Dalam masyarakat hari ini dengan restoran-restoran makanan segera di setiap sudut, makanan yang diproses lapisan rak kedai-kedai runcit, pencemaran di udara dan tekanan di tempat kerja dan di rumah kesihatan adalah tidak sesiapa nombor satu keutamaan. Tetapi ia harus. Kesihatan yang lebih baik harus menjadi bahagian yang paling penting dalam gaya hidup orang lain kerana tanpa kesihatan kita, kita akan jatuh sakit, lemah dan bergerak. Malangnya dunia pesat kami telah membawa kami ke jalan pengabaian apabila ia datang kepada kesihatan kita dan itu telah menyebabkan peningkatan penyakit gaya hidup dan obesiti. Perubahan adalah sukar terutama apabila ia datang kepada gaya hidup kita, tetapi terdapat perubahan kecil yang anda boleh buat untuk membawa anda ke jalan raya untuk kesihatan yang lebih baik. Membuat, perubahan ini mudah cepat untuk mencapai kualiti hidup yang lebih baik.

Diet & Fitness

Makan sihat dan bersenam adalah dua aspek yang paling penting untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik. Tetapi mengubah tabiat makan anda dan berpegang kepada rutin senaman yang sangat sukar. Jadi, daripada membuat perubahan kecil yang anda boleh melekat. Teruskan dengan perubahan kecil dan mereka akan menjadi sebahagian daripada rutin harian anda.

Bagi kebanyakan orang ia sukar untuk makan sayur-sayuran mentah terutamanya 5-7 hidangan sehari. Tetapi apabila kita memasak mereka, mereka kehilangan banyak nilai nutrien mereka. Dengan jus sayur-sayuran, anda akan mendapat semua nutrien daripada sayur-sayuran yang mudah untuk mengambil bentuk. Plus anda boleh mengambil mereka dengan anda di mana sahaja. Anda akan dapat untuk mengambil hidangan harian yang disyorkan sayur-sayuran dengan semua nutrien mereka tidak terjejas tanpa perlu makan rakan-rakan mentah.

Latihan tidak perlu memakan masa, membosankan atau sukar. Untuk pemula yang tidak sesuai, mulakan dengan melakukan salah satu senaman untuk jumlah minimum masa. Anda tidak perlu pergi ke gym. Pilih satu latihan yang boleh anda lakukan dalam privasi rumah anda sendiri. Jika anda mempunyai treadmill atau basikal pegun anda boleh menggunakannya, tetapi jika anda tidak anda masih boleh berjalan di tempat tanpa apa-apa kelengkapan yang diperlukan. Adakah ini untuk 5 minit sehari, selama 2 minggu. Kemudian meningkatkan masa untuk 10 minit, 15 minit sehingga anda mencapai 30 minit senaman sehari. Ini adalah jumlah minimum latihan mana-mana satu orang perlu melakukan setiap hari untuk kesihatan yang lebih baik.

Minum lebih banyak air

Kebanyakan orang tidak minum air yang mencukupi setiap hari. Badan kita terdiri daripada kira-kira 70% air dan kita kehilangan air melalui peluh, pernafasan, dan aspirasi. Ia adalah penting bahawa air dalam tubuh digantikan setiap hari, berfungsi pada tahap yang optimum. Untuk memulihkan keadaan ini minum 1 gelas air setiap ½ jam hingga 1 jam. Ini sama kepada 10-12 gelas air sehari. Apabila anda mengambil dalam jumlah yang sesuai air badan anda akan berfungsi dengan lebih baik dan kesihatan anda akan dipulihkan.

Berehat

Dengan tekanan di kedua-dua kerja dan rumah tinggal ia sukar untuk mencari masa untuk berehat. Tetapi jika anda tidak mengurangkan tekanan anda fikiran dan badan akan menderita. Tekanan boleh menyebabkan gejala kedua-dua emosi dan fizikal seperti perubahan mood, keletihan, sakit kepala, dan lain-lain Menguruskan tekanan anda, mulakan dengan memberikan diri anda 5 minit sehari masa yang tenang. Tidak kira di mana anda melakukannya atau apabila anda melakukannya hanya mengambil masa 5 minit dan mendapatkan selaras dengan diri sendiri. Kemudian anda boleh mencari jalan lain untuk berehat seperti meditasi, yoga, menarik nafas panjang, atau apa-apa aktiviti yang anda suka lakukan dan membuat anda bahagia.

Bergaul

Interaksi sosial adalah satu bahagian penting dalam kesihatan emosi. Apa yang lebih baik adalah mengambil masa untuk ketawa. Ketawa melepaskan ketegangan dan melegakan minda dan badan. Ketawa sehari-hari sama ada di jenaka, bersama rakan-rakan, atau sekurang-gambar. Dengan mengambil masa untuk ketawa anda akan menjalani kehidupan yang lebih bahagia, lebih aman.

Ia tidak sukar untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik. Mulakan dengan perubahan ini mudah, sehingga mereka menjadi sebahagian tetap daripada rutin harian anda. Membuat ini kecil, perubahan yang mudah dalam kehidupan seharian anda dan anda akan mencapai kesihatan yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar