Rabu, 04 November 2015

3 Sebab untuk mengambil kasut anda dan Mula Pembumian Hari ini

3 Sebab untuk mengambil kasut anda dan Mula Pembumian Hari ini

Adakah anda pernah merasa tenang dan santai selepas berjalan berkaki ayam melalui tampalan lembap rumput atau di sepanjang garis pantai di pantai? Apa yang anda mengalami telah datang yang dikenali sebagai pembumian atau asas.

Kasut getah soled, lantai di bangunan-bangunan dan rumah-rumah, dan tilam tinggi semua mengganggu aliran penyembuhan elektron dari bumi. Ini menyebabkan keradangan, yang merupakan asas kepada penyakit.

Bumi seperti bateri yang sentiasa terpancar tenaga. Ia mengekalkan caj dari sinaran suria, kilat, dan haba yang memancarkan dari terasnya. Elektron bebas beredar dari permukaan bumi. Elektron adalah beberapa antioksidan yang paling kuat yang pernah ditemui.

Antioksidan adalah penting kerana mereka meneutralkan radikal bebas. Radikal bebas adalah molekul yang tidak bercas yang mempunyai elektron berpasangan. Mereka menyumbang kepada penyakit dengan merosakkan tisu yang sihat.

Badan anda secara berterusan menghasilkan radikal bebas seperti yang anda bernafas dan makan. Anda boleh membantu mengurangkan jumlah radikal bebas yang dihasilkan oleh badan dengan memakan seluruh makanan yang kaya dengan antioksidan yang sihat, mengurangkan jumlah toksin alam sekitar anda datang ke dalam kenalan dengan, dan berjalan tanpa kasut di rumput, pasir, atau pada konkrit.

Seperti yang anda berjalan berkaki ayam, elektron bebas dari bumi masukkan ke dalam badan anda melalui kaki anda. Mereka tertarik dengan bercas positif radikal bebas, meneutralkan mereka supaya mereka tidak boleh menyebabkan apa-apa kerosakan yang lebih.

Kesan Earthling ini telah diuji dalam persekitaran yang dikawal menggunakan pad seperti jenis yang digunakan untuk EKG. Terdapat jumlah yang boleh diukur relaksasi sebagai badan menyesuaikan diri daripada sistem saraf simpatetik, yang mengaktifkan melawan atau penerbangan sambutan, kepada sistem saraf parasimpatetik, yang melambatkan kadar degupan jantung dan relakes badan.

1. Pembumian Mengurangkan Keradangan Dari kecederaan atau Penyakit

Apabila anda mengalami apa-apa kecederaan dari benjolan kecil kepada luka yang ternganga, badan anda menghantar sel-sel darah putih untuk membaiki kerosakan. Mereka melepaskan pecah oksidatif yang mencipta spesies reaktif oksigen (ROS), radikal bebas yang merosakkan tisu yang sihat sekitar kecederaan.

Ini adalah tindak balas keradangan. Meneutralkan elektron daripada pembumian dan makanan yang sihat mengurangkan keradangan ini, yang mengandungi penyembuhan masa yang sama meminimumkan kerosakan.

Kelebihan kepada pembumian lebih memakan antioksidan adalah bahawa penyembuhan bermula dengan serta-merta apabila anda melangkah kaki anda ke atas tanah. antioksidan ditelan mesti melalui sistem penghadaman sebelum mereka boleh pergi untuk bekerja pada radikal bebas.

Keradangan adalah punca penyakit. Sebagai contoh, lebih 30,000 kajian berhubung keadaan keradangan dengan kanser. Mereka yang mengalami sakit kronik berbuat demikian kerana kesan kerosakan keradangan.

2. Pembumian Membantu Meningkatkan Isu tidur

Pembumian mengimbangkan hormon kortisol tekanan, yang memberi manfaat kepada orang-orang yang berjuang dengan masalah tidur Tahap kortisol menjadi tinggi apabila anda mengalami tekanan, menjadikan tidur yang nyenyak mustahil.

Sakit kronik juga menyumbang kepada tidur isu. Pembumian membantu mengurangkan rasa sakit oleh keradangan, yang membolehkan untuk berehat aman penyejukan. Imej thermographic orang yang menawarkan dengan menunjukkan keradangan kronik yang pembumian boleh mengurangkan kesakitan dalam masa 20 minit.

3. Pembumian Melegakan Sakit otot dan keletihan

Beberapa atlet profesional, seperti mereka yang mengambil bahagian dalam Tour de France, gunakan pembumian untuk pulih daripada kecederaan dan keletihan. Pembumian melegakan kesakitan ditangguhkan bermulanya otot, yang adalah kesakitan yang anda alami selepas mengangkat benda berat atau bekerja terlalu keras. Kesan ini telah diukur melalui ujian darah dan akaun peribadi.

Bagaimana untuk Menggabungkan Pembumian Ke Hari Anda?

Berjalan di dalam embun pagi adalah rotan satu cara yang paling bermanfaat untuk menggabungkan pembumian ke dalam jadual harian anda. Air membantu menjalankan pemindahan elektron bebas ke dalam badan anda, semakin ke kawasan di mana mereka diperlukan paling. Jika anda tinggal di tepi lautan, berdiri atau berjalan dengan kaki anda di dalam air untuk kesan maksimum.

Air laut dan rumput lembap adalah konduktor terbaik elektron bebas bumi. Dimeterai atau dicat konkrit dan asfalt tidak menjalankan mereka sama sekali.

Penghidratan adalah penting. Kelembapan yang lebih dalam sel-sel anda, lebih baik kekonduksian elektron akan ke seluruh badan anda. Kelembapan yang mencukupi perlu mengelilingi protein untuk pengaliran cekap.

Walaupun penyelidikan terus membuktikan manfaat pembumian, ia adalah sukar bagi ramai untuk menerima. Berjalan di kaki yang terdedah anda seolah-olah terlalu asas dan murah untuk menjadi berkesan. Pembumian adalah mudah, percuma, dan tidak berbahaya (selagi anda menonton mana anda hendak pergi melangkah), jadi cuba untuk diri sendiri: mengambil kasut anda dan mendapatkan di luar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar