Rabu, 04 November 2015

Makanan baik untuk Hati Pembersihan dan Berat Badan

Makanan baik untuk Hati Pembersihan dan Berat Badan

Menghapuskan badan anda daripada toksin adalah satu langkah yang penting dalam menggalakkan kesejahteraan anda dan dalam pemeliharaan atau pemulihan kesihatan anda. Salah satu cara untuk melakukan ini adalah untuk melibatkan diri dalam diet yang akan membantu membersihkan hati anda daripada banyak toksin yang boleh menyebabkan masalah kesihatan dalam badan anda. Hati anda boleh menjadi beracun melalui pelbagai amalan, termasuk:

* Minum terlalu banyak alkohol.
* Mempunyai terlalu banyak kafein.
* Menggunakan ubat-ubatan tertentu.
* Makan terlalu banyak makanan yang diproses.
* Minum air suci.

Kadang-kadang orang membuat keputusan untuk melibatkan diri dalam diet yang membantu memulihkan hati mereka untuk fungsi normal sebanyak memerangkap ia ini dan lain-lain racun tersebut. Mereka melakukan ini dengan "membersihkan" diri mereka daripada makanan yang menyebabkan kekotoran di dalam hati dan kemudian perlahan-lahan menggantikan makanan tersebut dengan makanan lain yang lebih sihat dan minuman. Berikut adalah beberapa makanan dan minuman yang sering digunakan untuk diet pembersihan hati:

1. Air Botol.

Minum air yang ditapis boleh membantu dieter dalam membersihkan diri mereka daripada minuman bergula, minuman beralkohol, dan cecair yang diproses lain yang boleh menjadi kemudaratan kepada hati. Air yang ditapis (bukan air paip) boleh menjadi sangat membantu ke hati dalam membantu untuk memulihkan sendiri.

2. Buah-buahan dan sayur-sayuran.

Buah-buahan dan sayur-sayuran boleh menjadi sangat berguna dalam membantu hati yang suci. Makanan seperti grapefruit kaya dengan antioksidan semulajadi dan Vitamin C --- dua ejen pembersihan hati yang sangat kuat. Teh hijau mempunyai catechin, yang merupakan mineral yang boleh menggalakkan fungsi hati yang kuat. Sayur-sayuran seperti bayam dan sawi hijau boleh membersihkan hati juga.

3. Bawang putih

Bawang putih mempunyai banyak sebatian yang mengandungi sulfur. Sulfur ini dapat mengaktifkan enzim tertentu di dalam hati untuk membantu mengukuhkan proses pembersihan itu.

4. Avokado

Avokado juga kaya dengan sebatian yang sihat untuk hati yang berpenyakit. Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa walaupun melakukan serendah mengambil satu alpukat sehari selama sebulan boleh membantu membaiki hati yang lemah.

Mengapa tidak semua jus buah-buahan kegemaran anda dan Sayur-sayuran ke dalam minuman kuasa, anda boleh mendapatkan elaun penuh percuma setiap hari di dalam satu buah-buahan / minuman smoothie semua dalam satu hit

Ini dan banyak makanan lain boleh memberi manfaat untuk fungsi hati yang sihat. Adalah penting untuk melakukan sebanyak penyelidikan yang mungkin untuk mencari pelan diet yang terbaik untuk memperbaiki hati berpenyakit. Walau bagaimanapun, dengan sedikit kajian satu amat boleh membantu hati mereka dengan cadangan-cadangan diet.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar