Rabu, 04 November 2015

Punca, Punca Dan Gejala Kebimbangan Serangan / Panic

Punca, Punca Dan Gejala Kebimbangan Serangan / Panic

Terdapat seketika dalam semua kehidupan kita yang membawa kita ke tepi, hampir literal membawa kepada kerosakan saraf atau serangan kebimbangan. Serangan seperti ini mempunyai perpindahan perut anda, menetapkan kadar jantung anda mengepam marah, membuat anda berhasrat untuk nafas dan anda berasa tenggelam dalam dada anda dan bahu mengetatkan.

Tidak baik? Ia pasti. Bergantung kepada keadaan dan tahap kebimbangan, gangguan kebimbangan boleh diubati secara semula jadi. Tetapi apa apabila gejala kebimbangan menjadi lebih besar dan kronik? Dalam kes seperti ini, ia boleh melumpuhkan dan melumpuhkan. Jangan biarkan keadaan anda menjadi lebih teruk setakat ini.

Gangguan kebimbangan adalah keadaan emosi fikiran yang mempunyai ciri-ciri keresahan, panik, kemurungan, ketakutan dan keadaan terganggu fikiran. Satu lagi istilah yang biasa digunakan untuk masalah kebimbangan akut adalah serangan panik. Serangan seperti ini boleh mendapatkan dicetuskan akibat tekanan kuat atau berlalu peristiwa traumatik. Tanda-tanda keresahan yang boleh dilihat termasuk insomnia, ketakutan, peluh, peningkatan kadar denyutan jantung, sakit dada yang teruk, loya, pernafasan berat.

Terdapat beberapa ubat-ubatan yang ditetapkan yang digunakan sebagai ubat serangan panik dan / atau ubat gangguan kebimbangan yang boleh mengurangkan kesan-kesan serangan panik dan gangguan kecemasan. Tidak kira sejauh mana keberkesanan ubat-ubatan ini adalah, mereka sentiasa datang bersama-sama dengan kesan sampingan yang tidak diingini dan boleh membawa kepada isu-isu kesihatan yang lain jika penggunaan berpanjangan berlaku.

Adalah lebih baik untuk mendapatkan nasihat dan tahu bahawa terdapat beberapa alternatif Pemulihan semula jadi, yang anda boleh gunakan untuk de- tekanan dan menarik diri daripada gangguan kebimbangan. Adalah lebih baik untuk memerangi gejala kebimbangan pada peringkat baru tumbuh itu sahaja.

Top 3 rawatan rumah:

• Tarik nafas: Seperti dan apabila anda mendapat dilanda kebimbangan atau serangan panik, berhenti dan bernafas. Anda mungkin mempunyai perasaan bahawa pernafasan anda adalah sempit semasa serangan itu tetapi sentiasa ingat untuk bernafas perlahan-lahan tetapi mendalam. Menenangkan diri anda ke bawah, duduk / berdiri tegak dan bernafas perlahan dan sekata.

• Pemulihan Alternatif Asli: Terdapat produk tertentu yang bertindak sebagai penawar semula jadi dalam masa keperluan. Menuju kepada pembekal makanan tempatan anda dan mengambil perkara yang disebut dalam senarai di bawah untuk berperang melawannya:

o minyak Lavender
o Vanilla ekstrak Minyak
o Rose ekstrak
o Chamomile Minyak

• Bersenang-senang dan Bertafakur: Membangunkan tabiat ini sihat meredam fikiran dan bertafakur yang ringkas lima minit setiap hari. Letakkan semua tumpuan dan perhatian anda untuk bernafas dan menjaga fikiran anda sebagai kosong dan telus yang anda boleh.

Mengalami keresahan dalam tempoh masa yang panjang boleh membawa kepada isu-isu kesihatan sepanjang hayat. Mengetahui bahawa mana ubat semulajadi paling sesuai dengan anda dan memilih cara semula jadi yang sihat dalam kehidupan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar