Rabu, 04 November 2015

METAMedicine - Meta Kesihatan

METAMedicine - Meta Kesihatan

METAMedicine - Tukar cara anda untuk Lihatlah Kesihatan dan Penyakit

METAMedicine adalah satu konsep yang sama sekali baru dalam penyembuhan diri anda daripada penyakit. Ia adalah satu falsafah baru kesihatan. Tumpuan diberikan lebih kepada pemikiran pesakit, positif dan negatif, matlamat individu, halangan dan tekanan yang disebabkan oleh pelbagai faktor.

Salah satu pemikiran asas METAMedicine adalah semua penyakit disebabkan oleh tekanan. Sebaliknya dengan pemikiran orang ramai, ini bukanlah satu cawangan alternatif perubatan atau mana-mana -pathy. Sebaliknya, ia merupakan satu usaha untuk melengkapkan kedua-dua ortodoks dan ubat-ubatan alternatif. Tujuannya adalah untuk membantu individu mengetahui 'mundur mudah' fizikal dan psikologi mereka daripada pergi untuk pengurusan simptom.

Going Beyond Ortodoks dan Perubatan Alternatif

Sama ada ia adalah ortodoks atau alternatif, kedua-dua bentuk ubat-ubatan adalah berdasarkan pada pemikiran yang sama tentang penyakit, iaitu model sebab akibat. Masyarakat primitif manusia menyangka bahawa penyakit adalah hukuman yang ditanggung akibat dosa. Manusia moden berfikir bahawa ia dihasilkan oleh sama ada gen yang rosak atau daripada nasib buruk, jangkitan, pencemaran, dan lain-lain Dalam kedua-dua pemikiran, orang yang tidak mempunyai tanggungjawab peribadi atau pengaruh ke atas proses. Pada asasnya badan membuat kesilapan dan manusia pandai perlu untuk menetapkan bahawa.

Sebaliknya, METAMedicine adalah berdasarkan kepada asas pikiran bahawa badan itu tidak pernah membuat kesilapan. Ia berkisar hubungan antara pemikiran seseorang dan dis-senang. E. g. mengikut METAMedicine, terdapat hubungan antara organ-organ tertentu dan jenis tertentu tekanan.

Setelah diketahui bahawa yang tisu atau organ menjalani perubahan- atau lebih baik berusaha menyesuaikan diri mereka, diketahui yang menekankan menangani mengukuhkan mekanisme pemulihan semula jadi badan.

Pendekatan yang baru

Melihat kepada konsep, METAMedicine (kadang-kadang dirujuk sebagai META-Kesihatan) seolah-olah menjadi satu pendekatan holistik yang baru ke arah kesihatan. Ia berdiri pada prinsip bahawa penyakit boleh ditemui bukan dengan hanya melakukan ujian patologi tetapi ia boleh dijadikan sebagai satu proses penyembuhan. Ini boleh difahami dengan lebih baik apabila kita mendengar pengalaman beberapa orang yang terselamat penyakit yang mengancam nyawa. Proses penyakit berubah-orang ini. Mereka berkata bahawa mereka tidak hanya mendapatkan atau telah diselamatkan dari penyakit ini, tetapi mereka mendapat yang lebih baik, dengan mendapatkan lebih daripada diri mereka, dari segi pemahaman dan menyatakan siapa mereka. METAMedicine adalah berdasarkan kepada konsep penyakit yang sebenarnya ungkapan episod penyembuhan perubahan, bukan sahaja dalam gaya hidup, diet atau senaman, tetapi dalam diri kita sendiri.

Manusia adalah manusia, Tidak Mesin!

Tetapi kita adalah manusia, bukan mesin untuk 'fungsi'. METAMedicine menentang konsep yang ditubuhkan 'kesihatan' untuk melawan disfungsi fizikal dan mental. Ia melihat kepada penyakit sebagai peluang mengalami diri kita sendiri dengan cara yang baru dan untuk menamatkan mundur mudah kami dengan mencapai lebih 'keutuhan'.

Apa pendapat kamu?

Bolehkah anda mencerna konsep baru kesihatan? Adakah anda benar-benar berfikir bahawa penyakit boleh melihat peluang yang baru untuk meneroka diri kita sendiri? Adakah anda melalui penyakit yang serius? Adakah ia mengubah perspektif anda mengenai siapa anda?

Mungkin kita boleh mencari cara baru untuk hidup, di mana penyakit itu akan sembuh dengan lebih berkesan oleh diri kita sendiri, berbanding dengan ubat-ubatan yang mahal dan terapi!

HEAL DUNIA OLEH MEMPERKASAKAN ORANG LAIN UNTUK menyembuhkan diri sendiri

Tidak ada komentar:

Posting Komentar