Rabu, 04 November 2015

Bawang putih - A Remedy Universal Kesihatan Menarik saintifik Semakin Greater

Bawang putih - A Remedy Universal Kesihatan Menarik saintifik Semakin Greater

Bawang putih (Allium sativum) adalah ahli genus bawang dan yang hampir kepada bawang bersama. Kilang itu berasal dari Asia Tengah, tetapi telah ditanam di kawasan Mediterranean dan Afrika selama beberapa ribu tahun. Ia mempunyai sejarah penggunaan sebagai rempah dan sebagai tumbuhan perubatan untuk sekurang-kurangnya 7000 tahun.

Kilang itu mempunyai mentol di pangkalan yang tangkai dengan daun dan bunga membesar. Kilang itu akhirnya akan berkembang beberapa mentol baru di sekeliling pangkal tangkai. Jika apatah lagi mentol baru akan memisahkan dan berkembang tumbuh-tumbuhan baru. Apabila matang mentol ini membahagikan diri mereka ke dalam beberapa beberapa bahagian yang dipanggil ulas yang dengan mudah boleh dipisahkan. Semua tumbuhan boleh dimakan, tetapi mentol baru dibangunkan adalah yang paling digunakan sebagai rempah dan ubat-ubatan, yang paling sering di peringkat matang dengan bunga cengkih. Mentol yang digunakan dalam bentuk segar atau biarkan umur dan satu juga membuat ekstrak berair atau berminyak gunakan dari mereka.

Apabila digunakan segar, satu atau beberapa ulas adalah dos biasa. Setiap cengkih boleh dicincang dalam kepingan kecil atau dihancurkan dan dicampur ke dalam air atau makanan yang berlumut dan kemudian dimakan, atau digunakan sebagai rempah dalam makanan anda supaya anda mendapat kedua-dua kegunaan perubatan dan masakan pada masa yang sama.

Banyak rasa dalam bawang putih berasal dari allicine bahan. Ini bahan dan banyak bahan-bahan lain yang hadir, terutamanya sebatian organosulfuric, biasanya dianggap membawa kesan perubatan. Penyelidikan baru seolah-olah bagaimanapun untuk menunjukkan allicine bahawa selepas semua tidak perlu bagi faedah perubatan berlaku. Bahan-bahan yang berkesan dari bawang putih segar Walau bagaimanapun tidak menentu, tetapi oleh penuaan bahan-bahan ini ditukar kepada bahan-bahan yang kurang menentu yang masih mempunyai kesan perubatan, tetapi agak berbeza daripada yang dinyatakan dalam bawang putih segar. Bawang putih digunakan untuk beberapa faedah perubatan, di mana ada yang didokumentasikan dengan baik, ada yang sepatutnya menjadi benar oleh profesional perubatan dan beberapa anekdot:

Bawang putih adalah bermanfaat untuk kesihatan jantung dan peredaran darah, tetapi kesan khusus tidak belajar semua baik lagi. Ia dikatakan untuk membantu mencegah atau mengurangkan aterosklerosis dalam saluran darah, mengurangkan jumlah lipoprotein LDL tidak baik, meningkatkan jumlah lipoprotein HDL yang baik, dan membantu untuk mengurangkan jumlah lemak di sekitar jantung yang boleh menyebabkan keradangan pada tisu jantung. Pengeluar produk berasaskan ekstrak dari berumur tuntutan bawang putih bahawa semua kesan-kesan ini didokumenkan dengan baik untuk jenis produk.

Bawang putih seolah-olah membantu mengurangkan tekanan darah yang terlalu tinggi. Bawang putih mengurangkan kecenderungan darah untuk membeku dalam saluran darah, dan juga sebaliknya menyokong aliran darah yang baik. Dengan itu ia mengurangkan risiko untuk kain darah, sakit jantung dan strok. Bawang putih juga boleh membantu badan untuk menguruskan gula darah yang lebih baik dan kemudian akan mengurangkan keterukan diabetes, terutamanya diabetes jenis II.

Bawang putih mempunyai kesan pencegahan didokumentasikan kepada pertumbuhan bakteria. Itu bagaimanapun telah lama digunakan sebagai satu cara untuk mencegah dan menyembuhkan jangkitan, juga jangkitan virus, contohnya sejuk, selesema, jangkitan paru-paru, jangkitan di sekitar gigi, jangkitan kulit dan penyakit yang sering mempunyai jangkitan sebagai asas seperti ulser perut dan cirit-birit . Sekeping bawang putih boleh digunakan sebagai ubat awal terhadap jangkitan pada gigi dengan karies sehingga anda boleh pergi ke doktor gigi. Bawang putih dihiris juga boleh digunakan pada luka untuk mencegah dan jangkitan pertempuran.

Penyelidikan menunjukkan bahawa komponen dalam bawang putih boleh membunuh siput dan siput, dan dengan itu boleh digunakan sebagai racun perosak tidak mencemar terhadap serangan ke atas tanaman dari haiwan tersebut, yang sebenarnya seolah-olah menjadi lebih berkesan daripada racun perosak konvensional.

Biasa memakan bawang putih seolah-olah mengurangkan kejadian kanser di paru-paru, perut, hati, payudara, otak, prostat dan mungkin lain-lain jenis kanser, dan berterusan penemuan saintifik baru menyokong tuntutan untuk kesan kanser mencegah kuat. Sesetengah orang mendakwa bahawa mereka telah dapat untuk mendapatkan kanser bertakung nyata atau hilang dengan rejim rawatan di mana bawang putih merupakan komponen utama. Penyiasatan saintifik telah menunjukkan bahawa komponen sulfurik dalam bawang putih membantu untuk membunuh beberapa jenis sel-sel kanser, tetapi nilai terapeutik bawang putih terhadap kanser yang nyata tidak disiasat dengan baik lagi.

Bawang putih boleh membantu untuk mengelakkan osteoartritis pada sendi pinggul. Osteoartritis disebabkan oleh memakai pada sendi tanpa aktiviti pembaikan yang mencukupi, jadi bawang putih boleh meningkatkan keupayaan umum sendi untuk mendapatkan kembali daripada kerosakan.

Bawang putih dalam jumlah yang biasanya digunakan sebagai ubat tidak mempunyai apa-apa komplikasi yang serius bagi kebanyakan orang, tetapi lebih daripada satu ulas bawang putih segar boleh merengsakan perut. Jumlah besar bawang putih boleh mengurangkan terlalu banyak keupayaan darah untuk membeku dan menyebabkan pendarahan. Orang Kurang pendarahan kecenderungan perlu berhati-hati kira-kira jumlah yang digunakan, dan demikian juga orang-orang yang mengambil ubat penipisan darah. Sesetengah orang alah untuk bawang putih.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar