Rabu, 04 November 2015

Sakit Plantar Fasciitis Sembuh oleh Active Teknik Akhbar Rawatan dari Chiropractor

Sakit Plantar Fasciitis Sembuh oleh Active Teknik Akhbar Rawatan dari Chiropractor

Plantar fasciitis adalah suatu keadaan yang menyakitkan, di mana seseorang merasa sakit tumit (atau sakit di bahagian lain di bahagian bawah kaki mereka) yang biasanya pada Perkara pertama yang paling teruk pada waktu pagi. Keadaan ini boleh berlarutan selama berbulan-bulan ke tahun-tahun, dan boleh menyebabkan orang yang mengehadkan kerja mereka normal, olahraga, dan aktiviti rekreasi kerana kesakitan yang teruk. Ia dinamakan sempena tisu penghubung di bahagian bawah (sebelah plantar) kaki. Rawatan tradisional seperti ais, regangan, dan urut sendiri adalah terhad dalam keberkesanannya. Nasib baik, teknik rawatan baru yang dikenali sebagai Teknik Siaran Aktif (ART) semakin popular sebagai satu rawatan berkesan untuk fasciitis plantar dan keadaan kaki lain. Mula-mula kita akan melihat bagaimana fasciitis plantar membangun, dan kemudian membincangkan bagaimana Aktif Teknik Akhbar berfungsi.

Bagaimana fasciitis plantar membangunkan:

Apabila beban yang diletakkan di atas badan adalah lebih besar daripada keupayaan tisu badan untuk menangani beban itu, hasilnya adalah disfungsi. Bila-bila masa otot yang bekerja terlalu keras (usul berulang-ulang, pengecutan berulang) atau akut cedera (jatuh atau perlanggaran menyebabkan air mata atau musnah), ia menerima jumlah penurunan alirdarah (baca: aliran oksigen). Jika keadaan ini berterusan, hipoksia (kekurangan atau aliran oksigen) menyebabkan perekatan untuk membentuk di dalam otot. Ini adalah kawasan melekit, seolah-olah seseorang yang dicurahkan gam ke dalam otot, yang menghadkan pelbagai gerakan, mengubah biomekanik anda, dan menyebabkan kesakitan. Perekatan kekal sehingga mereka dilayan. Rehat, ais, regangan, dan ibuprofen tidak akan membuat mereka hilang! Anda boleh mendapatkan beberapa kelegaan sementara, tetapi apabila anda menyambung semula aktiviti anda, isu yang akan membuat dirinya dikenali sekali lagi.

Rawatan fasciitis plantar dengan Teknik Akhbar aktif:

Teknik Akhbar aktif adalah terapi teknik manual yang amat berkesan dalam mengurangkan perekatan supaya anda boleh kembali kepada aktiviti anda! Dengan fasciitis plantar, struktur yang biasanya memerlukan rawatan adalah fascia plantar, gastrocnemius dan soleus (otot betis), dan tibialis posterior, flexor hallicus longus dan flexor digitorum longus (otot betis dalam). Otot pinggul tertentu mungkin juga memerlukan rawatan aktif Teknik Siaran jika mereka telah membangunkan perekatan yang merosakkan dengan fungsi yang betul mereka, dan dengan itu membuang off biomekanik seluruh lebih rendah rantaian hujung. Chiropractor sukan anda juga akan dapat untuk memeriksa semua sendi di kaki dan pergelangan kaki anda untuk membuat apa-apa yang pasti adalah fixated. Kedua-dua subluxations kaki yang paling biasa dalam pesakit dengan fasciitis plantar adalah penetapan talus dan calcaneus penetapan.

Penjagaan rumah untuk fasciitis plantar:

Ada beberapa perkara yang boleh anda lakukan bersama-sama dengan Teknik Siaran Aktif rawatan dan penjagaan kiropraktik, yang akan melonggarkan otot ketat, meningkatkan peredaran, dan mengurangkan sakit tumit anda.

Otot betis -Stretch dengan berdiri menghadap dinding dan bersandar masuk.

Tekanan bola -Tennis pada bahagian bawah kaki apabila bangun; berdiri dengan satu kaki di atas bola, membuat bulatan perlahan memberi tumpuan pada tempat yang ketat dan tender selama satu hingga dua minit.

Anduh -Night boleh dipakai semalaman untuk membantu menjaga plantar fascia dan otot betis menghulurkan.

-Gluteal Dan pinggul pengukuhan: gerakan menyimpang ini dalam kaki / buku lali sering hasil gluteal dan pinggul lemah otot.

-Ice Selama 15 minit selepas aktiviti: penyelidikan kini bercampur mengenai keberkesanan ini, tetapi bagi sesetengah orang ia membuat perbezaan yang besar.

-Nutrition: Memilih makanan yang bersih keseluruhan, diet anti-radang.

-Remove Beban berlebihan; kehilangan berat badan jika berat badan berlebihan, memotong kembali pada marathon menjalankan sesi, membuat perubahan dalam kasut atau berlari permukaan secara beransur-ansur, dan lain-lain).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar